Sökning: "Filip Lindgren"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Filip Lindgren.

  1. 1. Stöttande digital konversationsagent och utmärkt hälsa : Hur en konversationsagent kan designas för att motivera användare till vardagsmotion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Filip Ekstrand; Jenny Lindgren; [2024]
    Nyckelord :Hälsa; vardagsmotion; självbestämmandeteorin; motivation; design; agentiv teknik; konversationsagent;

    Sammanfattning : Användningen av konversationsagenter har ökat de senaste åren, då tekniken utvecklassnabbt. En utmaning inom design av konversationsagenter är att kombinera enkonversationsagent med motivation inom vardagsmotion. LÄS MER

  2. 2. Vart är religionskunskapsämnet på väg? : En studie inriktad på gymnasieskolan baserad på synpunkter från lärare, elever och Skolverket

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Filip Lindgren; Josefine Forslin- Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Religionskunskap; religionsdidaktik; läroplansförändringar; lärarperspektiv; elevperspektiv; Skolverket; framtidsperspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur verksamma lärare, elever på gymnasieskolan och Skolverket upplever vart religionsämnet är på väg, samt eventuella utmaningar med ämnet. De frågeställningar vi har utgått från är: vad anser religionslärarna är viktigt och relevant, finns det något som de hade önskat fanns med i kursplanen eller som skulle kunna tas bort? Vad anser eleverna i gymnasieskolan är relevant och viktigt innehåll i religionsundervisningen? Hur ställer sig Skolverket till kursplanen i religionskunskap, vad tycker de är viktigt och varför? Finns det något behov av att förändra innehållet? Vad är utmaningen med religionsämnet? Från studiens syfte och frågeställningar, skapades två intervjuguider, en till verksamma religionslärare och en till Skolverket samt så skapades en enkätundersökning som elever på gymnasiet fick ta del av. LÄS MER

  3. 3. Gymnasielärares arbete med inkludering i religionsundervisningen : Utmaningar och möjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Madeleine Bergkvist; Filip Lindgren; [2022]
    Nyckelord :Religionskunskap; religionsdidaktik; inkludering; inkluderande undervisning; delaktighet; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur religionslärare på gymnasieskolan anser att de arbetar med inkludering, samt vilka utmaningar de upplever med detta. Undersökningen har utgått ifrån en kvalitativ metod, för att kunna skapa en djupare och mer nyanserad bild av lärarnas uppfattning. LÄS MER

  4. 4. The Effect of Circular Economy on Global Value Chains – Evidence from Changing Business Models in the Food Industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Oskar Filip Hjelmberg; Sara Sköldberg Lindgren; [2021-06-28]
    Nyckelord :Sustainability; Circular Economy; Circular Business Model; Global Value Chain; Partnership; Collaboration; Ecosystem; Food Industry;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to contribute to the scientific literature on circular business models and global value chains. Specifically, this thesis has investigated the effects that changing towards circular business models has on global value chains for established firms in the food industry, as there is a gap in current literature regarding this understanding. LÄS MER

  5. 5. Hur gymnasielärare i idrott och hälsa arbetar med psykisk hälsa : En intervjustudie

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Filip Lindgren; Christina Henriksson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare på gymnasiet inom idrott och hälsa uppfattar att de arbetar med psykisk hälsa, samt vilka utmaningar de upplever i denna del av sin yrkesutövning. Frågeställningar: - Hur uppfattar lärare i idrott och hälsa på gymnasiet att de arbetar med psykisk hälsa? - Vilka utmaningar upplever lärare i idrott och hälsa på gymnasiet att de ställs inför när de arbetar med psykisk hälsa? Metod En kvalitativ metod användes, för att få en djupare förståelse för problemområdet. LÄS MER