Sökning: "Fogg Behavior Model for Persuasive Design"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Fogg Behavior Model for Persuasive Design.
6. Vad får användare att spara i Dreams?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The younger generation shows a different consumption behavior compared to previousgenerations where the attitude towards debt and loans is more relaxed. In addition, manypeople also experience difficulties with saving money and the human brain is a major factorin the connection between money and consumption behavior. LÄS MER
7. Designing for Sustainable HCI : Location-Based Mobile Application for Encouraging Environmental Friendly Ways of Transportation
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This thesis aims to explore what are the main factors for designers to consider, when they design persuasive technologies for improving environmentally sustainable behavior. This paper starts out with a definition of sustainability as such, while also describing the most pressing issues within ecological sustainability. LÄS MER
8. Persuasive design som medel för miljövänligt agerande : En studie om hur funktioner i miljöfrämjande mobilapplikationer kan motivera användare att agera miljövänligt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur en miljöfrämjande mobilapplikation kan motivera användare till att agera mer miljövänligt genom persuasiva designprinciper. I denna studie föreslås en uppsättning designprinciper att ha i åtanke vid utveckling av övertygande mobilapplikationer som syftar till miljövänliga beteendeförändringar. LÄS MER
9. Persuasive design i praktiken : Hur fyra SNS tillåter, motiverar samt triggar användare att nå målbeteenden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Social networking sites and their functions are in constant change and with every new innovation different user behaviors are encouraged or prevented. Persuasive design is one way of designing a system to encourage a certain behavior. LÄS MER
10. Musical hand shaker toward sustainable behavioral changes : Designing of persuasive interaction through emotion arousing
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : Context. This paper aims to investigate the potential of sustainable interaction system by employing persuasive design process. Sustainable Human Computer Interaction community (HCI) strives to find effective ways to change human behavior toward pro-environment. LÄS MER