Sökning: "Fogg Behavior Model for Persuasive Design"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Fogg Behavior Model for Persuasive Design.

  1. 6. Vad får användare att spara i Dreams?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Erica Hellberg; Therese Lindström; [2021]
    Nyckelord :persuasive system design model; Foggs beteendemodell; sparbeteende; Dreams; design; persuasive design; bank;

    Sammanfattning : The younger generation shows a different consumption behavior compared to previousgenerations where the attitude towards debt and loans is more relaxed. In addition, manypeople also experience difficulties with saving money and the human brain is a major factorin the connection between money and consumption behavior. LÄS MER

  2. 7. Designing for Sustainable HCI : Location-Based Mobile Application for Encouraging Environmental Friendly Ways of Transportation

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Sohrab Gharibpour; Veronika Madzinova; [2016]
    Nyckelord :HCI; sustainability; persuasive technologies; Fogg’s behavior model; emotional relationship;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore what are the main factors for designers to consider, when they design persuasive technologies for improving environmentally sustainable behavior. This paper starts out with a definition of sustainability as such, while also describing the most pressing issues within ecological sustainability. LÄS MER

  3. 8. Persuasive design som medel för miljövänligt agerande : En studie om hur funktioner i miljöfrämjande mobilapplikationer kan motivera användare att agera miljövänligt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Christina Betzeki; Leyla Swedan; [2016]
    Nyckelord :Persuasive design; PSD-design principles; Fogg’s behavior model; Gamification; Environmental sustainability; Mobile applications; Övertygande design; PSD-designprinciper; Foggs beteendemodell; Spelifiering; Miljömässig hållbarhet; Mobilapplikationer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur en miljöfrämjande mobilapplikation kan motivera användare till att agera mer miljövänligt genom persuasiva designprinciper. I denna studie föreslås en uppsättning designprinciper att ha i åtanke vid utveckling av övertygande mobilapplikationer som syftar till miljövänliga beteendeförändringar. LÄS MER

  4. 9. Persuasive design i praktiken : Hur fyra SNS tillåter, motiverar samt triggar användare att nå målbeteenden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johanna Franzén; Johannes Swenson; [2015]
    Nyckelord :SNS; Persuasive design; Facebook; Instagram; Twitter; LinkedIn; Target behavior; Motivation; Ability; Trigger; Fogg behavior model.; SNS; Persuasive design; Facebook; Instagram; Twitter; LinkedIn; Målbeteende; Motivation; Förmåga; Trigger; Foggs beteendemodell.;

    Sammanfattning : Social networking sites and their functions are in constant change and with every new innovation different user behaviors are encouraged or prevented. Persuasive design is one way of designing a system to encourage a certain behavior. LÄS MER

  5. 10. Musical hand shaker toward sustainable behavioral changes : Designing of persuasive interaction through emotion arousing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Eunjin Bae; [2012]
    Nyckelord :Sustainable human computer interaction sustainable HCI ; persuasive technology; affective interaction; ambient interface; ambient information system; sensor system; Fogg behavior model; An eight stpes design strategy.;

    Sammanfattning : Context. This paper aims to investigate the potential of sustainable interaction system by employing persuasive design process. Sustainable Human Computer Interaction community (HCI) strives to find effective ways to change human behavior toward pro-environment. LÄS MER