Sökning: "Game Immersion"

Visar resultat 21 - 25 av 179 uppsatser innehållade orden Game Immersion.

  1. 21. Narrative Design in a 2D Causal Game: Conveying the Story of Beowulf Through “Lucky Hero”

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Rongkun Sun; Jichao Zhang; [2023]
    Nyckelord :Case study; casual game; interview; narrative design; slot games; thematic analysis;

    Sammanfattning : The research aims to investigate how the 2D slot game “Lucky Hero”, created for this research, could convey the story of Beowulf. The result of this study could provide experience and strategy for improving narrative design in casual games with similar mechanics. LÄS MER

  2. 22. Does an increase in adaptive audio lead to an increase in perceptual realism in first-person games?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Petter Persson; [2023]
    Nyckelord :Game; adaptive; procedural; interactive; audio; sound; immersion; presence; immersive; present; first-person; realism; perceptual; Unreal Engine; virtual;

    Sammanfattning : When striving for realism in first-person games, the use of sampled audio has been frequent, and it is often argued that a higher level of auditory authenticity will lead to an increased realism.However, in this paper, it is argued that, for the purpose of realism, attention should instead be directed at making players themselves a more contributing factor to how sound is perceived; the more the audio of a game changes with, or adapts to, player input, the more realistic it should be perceived. LÄS MER

  3. 23. Undersökning av virtuell verklighets varningars effektivitet utifrån spelarens perspektiv : En studie om hur effektiva virtuella verklighetsvarningar är för att förhindra användarskada

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Marcus Månsson; [2023]
    Nyckelord :Quest 2; Guardian; warnings; virtual reality; game; immersion; Quest 2; Guardian; varningar; virtuell verklighet; spel; fördjupning;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker virtuella verklighetsvarningar i relation till fördjupning. Fördjupning är det engagemanget en spelare känner utifrån att spela ett spel och kan karakteriseras som graden eller nivån av engagemanget som spelaren har med olika aspekter av spelet. LÄS MER

  4. 24. Det digitala Rom : En historiedidaktisk undersökning om dataspelet The Forgotten City

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Ludvig Sjövik; [2023]
    Nyckelord :Historical didactics; videogames; use of history; historical consciousness; Historiedidaktik; dataspel; historiebruk; historiemedvetande;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyse the 2021 video game The Forgotten City from a historical didactical theoretical framework. The study aims to highlight how the game can contribute to the players historical consciousness with its digital recreation of ancient Rome. LÄS MER

  5. 25. VR Touch - Toolkit : Skapandet av ett nytt VR-verktyg för användandet av haptisk feedback och visualisering

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Oskar Nordeman Malm; Jonathan Elm; [2023]
    Nyckelord :Game Design; Virtual Reality; Immersion; Haptic Feedback; Sense of Touch; Virtual Hand; Speldesign; virtuell verklighet; immersion; haptik; beröring; virtuell hand;

    Sammanfattning : Denna undersökning belyser varför beröring är ett viktigt sinne för att stärka VR-upplevelser. Genom att använda beröring som metod för att utforska fysiska egenskaper har vi skapat endigital gestaltning som demonstrerar hur denna unika förmåga kan användas. LÄS MER