Sökning: "Globalization in business"

Visar resultat 1 - 5 av 532 uppsatser innehållade orden Globalization in business.

  1. 1. Vinst och hållbarhet i bolagsstyrningen - Förhållandet mellan bolagsledningens handlingsutrymme att agera hållbart och det aktiebolagsrättsliga vinstsyftet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Louise Edelstam; [2024]
    Nyckelord :vinstsyftet; bolagsstyrning; CSR; hållbart företagande; hållbarhet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : De senaste årens intensifierande globalisering och växande klimatkris har lett till en allt hetare diskussion om företagens påverkan på klimatet, vilket har resulterat i att företagen i dagens samhälle förväntas och är skyldiga att ta ett större ansvar för att bedriva långsiktigt hållbara verksamheter utifrån exempelvis CSR eller ESG. Trots detta utgör vinstsyftet i 3 kap. LÄS MER

  2. 2. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  3. 3. Global Connection Chronicles: Building Bridges, Not Walls. - Exploring Business Sweden's Dynamic International Relationships in The African Market in terms of Trust, Commitment, Communication, and Culture.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Dalia Adawi; Diana Kebedom; [2023-09-07]
    Nyckelord :International business relationship; Trust; Commitment; Communication; Creating -; Developing -; and Dissolving B2B relationships; Multicultural Business; Business Sweden; South Africa; Kenya;

    Sammanfattning : As the world continues to globalize at a fast pace, the trust, commitment, and communication that are the foundations of successful business-to-business (B2B) relationships may change. Especially in today's world of competing worldviews and increasing intergroup tensions, how do businesses strike this fine balance? Globalization accelerates and changes commercial ties, overlapping linguistic and cultural barriers, social tradition, etc. LÄS MER

  4. 4. Exploring Responsible Innovation through a Gender Lens: A Comparative Case Study of Male and Female Leadership in Business

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Lina Breiter; [2023-07-19]
    Nyckelord :Responsible Innovation; male and female leadership; gender; risk management; reflexivity; inclusion; agility;

    Sammanfattning : During increasinly turbulent times, both in markets, society and the environment, the need for responsibility is high. Striving towards the desired outcomes and avoiding the undesired ones for innovations becomes crucial, especially since the stakes are high due to globalization and complex ecosystems. LÄS MER

  5. 5. Insuring the Future: Managing Risks and Disruptions within the Insurance Value Chain - A multiple case study on the commercial insurance industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ezabella Kwok; Sarah Pramle; [2023-07-19]
    Nyckelord :Risk; Risk Management; Commercial Insurance; Insurance Value Chain; Global Disruption; Covid-19 Pandemic;

    Sammanfattning : Globalization has resulted in the fragmentation of business activities and participation in cross-border networks, giving rise to Global Value Chains, thus increasing vulnerability to risks and disruptions. While there is existing research on risk management in tangible product production within GVCs, there is a scarcity of literature on risk management in service industries, particularly on the Insurance Value Chain. LÄS MER