Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Changing brand perceptions: Nespresso’s efforts to be perceived as a sustainable coffee brand

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Florian Felder; Hanna Nyremo; Linda Strålman; Anna Widerberg; [2020]
    Nyckelord :Brand perception; brand image; brand vision; communication; cognitive psychology; sustainability; Nespresso.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to analyse the misalignment between brand vision and brand image. Particular emphasis is placed upon the role of customers’ perceptions when it comes to shaping the brand image. LÄS MER

  2. 2. Eco-labels: A Tool to Enhance Sustainable Consumption - A quantitative study about how consumers knowledge and trust in eco-labels can affect purchase intention

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Nyremo; Anna Widerberg; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Consumption; Theory of Planned Behaviour; Eco-labels; Eco-label Knowledge; Eco-label Trust; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this study is to examine eco-label knowledge and eco-label trust, and their relationships to planned sustainable behaviour. This will be done by investigating the Swedish market and more specifically eco-labelled food within the FMCG sector. LÄS MER

  3. 3. ICAnder och Monica: En del av ICA:s framgångssaga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caisa Erixon; Mohammad Khalil; Hanna Nyremo; [2019]
    Nyckelord :Resursbaserat synsätt; Varaktiga konkurrensfördelar; VRIO; Dynamiska kapabiliteter; ICA-handlare; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: ICAnder och Monica: En del av ICA:s framgångssaga. En fallstudie av ICA-handlare i Skåneregionen Seminariedatum: 2019-06-04 Ämne/kurs: FEKH19 Företagsekonomi, Examensarbete på kandidatnivå i Strategic management, 15 högskolepoäng Författare: Caisa Erixon, Mohammad Khalil och Hanna Nyremo Handledare: Olof Hallonsten Fem nyckelord: Resursbaserat synsätt, Varaktiga konkurrensfördelar, VRIO, Dynamiska kapabiliteter, ICA-handlare Syfte: Syftet med studien är att belysa hur ICA-handlare strategiskt arbetar för att bevara sin marknadsposition i en allt mer dynamisk bransch. LÄS MER

  4. 4. Framkomlighetsåtgärder för busstrafiken i Malmö - En analys av Malmös planeringsdokument och deras åtgärder för en förbättrad framkomlighet för busstrafiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Hanna Nyremo; [2015]
    Nyckelord :Framkomlighet; åtgärder; busstrafik; hållbar utveckling; hållbart resande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Malmo’s visions in their planning documents are to be a sustainable city with sustainable travel. In the future Malmo will be a city with short distances and great availability to all parts of the city. LÄS MER