Sökning: "Hedonic mode"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Hedonic mode.
1. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER
2. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER
3. The last mile check-up
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : By 2050, an equivalent of two-thirds of the world's population will live in urbanized city areas. While urbanization has presented many opportunities, it also presents significant challenges in regard to urban transportation. Adherently to this trend, sustainable urban transportation is a challenge for Swedish city areas. LÄS MER
4. Virtual Reality – a solution for sustainable travel?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur Generation Y, en demografisk grupp som kännetecknas av miljöomtanke, teknologianvändning och resande betraktar den avancerade och multisensoriska kommunikationsformen Virtual Reality (VR) ur ett perspektiv av resande och hållbarhet. Målet är att förstå vilka faktorer som påverkar Generation Y att acceptera och använda VR för resande, samt att undersöka huruvida fenomenet anses vara ett miljömässigt hållbart alternativ till konventionellt resande. LÄS MER
5. Influencer marketing : Mode- vs. IT-branschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Influencer marketing är ett växande fenomen och blir alltmer vanligt som marknadsföringsverktyg på sociala medier. Efter att granskat tidigare forskning upptäckte vi att det tidigare inte forskats mycket kring hur influencer marketing skiljer sig åt mellan olika branscher. LÄS MER