Sökning: "Ida Fast"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden Ida Fast.

  1. 1. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ella Lundberg; Ida Malmberg; [2024]
    Nyckelord :Influencer; impulse buying; fast fashion; environmental awareness; marketing communication; Influencer; impulsköp; snabbmode; miljömedvetenhet; marknadskommunikation.;

    Sammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER

  2. 2. “FAMILJER GÅR SÖNDER FÖR ATT DE INTE FÅR RÄTT HJÄLP I TID” : En kvalitativ studie om väntetider till BUP för barn utifrån ett föräldraperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Farido Ibrahim; Helen Ehrstedt Segerlund; Ida-Matilda Sakko; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of the study was to examine the consequences of the long wait to children's psychiatry in Sweden, BUP from a parent's perspective. Four questions were phrased based on the study. LÄS MER

  3. 3. ARBETSTERAPEUTERS UPPLEVELSER AV ARBETSTERAPI INOM PALLIATIV VÅRD

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Malin Rydström; Ida Johansson; [2023-05-24]
    Nyckelord :Occupational therapy; Palliative care; OTIPM;

    Sammanfattning : Bakgrund En god palliativ vård ska möjliggöra ett så aktivt och meningsfullt liv inom samtliga delar av livet och behandling ska anpassas utifrån patientens önskan och livssituation. Därför är arbetsterapeuter en yrkesgrupp som är lämpad att arbeta inom palliativ vård då de har ett personcentrerat förhållningssätt och genom kompensation, aktivitetsträning, anpassning och modifikation av miljön möjliggör för delaktighet och aktivitet. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Ida Kransenstedt; Sadaf Yahyaei Fard; [2023]
    Nyckelord :Authority; limited edition; Cialdini; influencer marketing; scarcity; consumer behavior; purchase decision; social proof; social media; sympathy principle; temporary collections.; Auktoritet; begränsad upplaga; Cialdini; influencer marketing; knapphetsprincipen; konsumentbeteende; köpbeslut; sociala bevis; sociala medier; sympatiprincipen; tillfälliga kollektioner.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER

  5. 5. Skönlitteraturens roll i grundskolans tidiga år : En studie om lärares val av skönlitterära texter i årskurs F-3 i ämnet svenska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ida Larsson; Sofie Göransson; [2023]
    Nyckelord :literature; the teaching of literature; skönlitteratur; grundskolan; lärares val av litteratur;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur lärare i F-3 väljer skönlitterära texter till sin undervisning och vilka kriterier och faktorer som påverkar deras val. Studien baseras på ett webbaserat frågeformulär som skickades ut via sociala medier till olika lärare som undervisar i årskurserna F-3. LÄS MER