Sökning: "Intention action-gap"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Intention action-gap.

  1. 1. Communicating for Sustainable Consumption: Lessons from consumer-focused sustainability marketing in the food-product sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Rowan Katherine Drury; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; environment; communication; marketing; behavioural change; sustainability communications; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : There is a growing demand from policy makers for businesses to help close the consumer intention-action gap for sustainable product choice and strengthen the green economy. Moreover, there is increased interest from consumers in brands that are transparent about their environmental impact. LÄS MER

  2. 2. Barriärer för hållbara investeringar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Benke; Filippa Kjellberg; Ida Svensson; [2021]
    Nyckelord :Barriärer; Gap; Hållbarhet; Intention; Attityd; Beteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Barriärer för hållbara investeringar Seminariedatum: 2021-06-02 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Julia Benke, Filippa Kjellberg, Ida Svensson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Barriärer, Gap, Hållbarhet, Intention, Attityd, Beteende Forskningsfråga: Vilka barriärer försvårar hållbara investeringar? Syfte: Studien syftar till att bidra med ny kunskap som ämnar att identifiera och förklara potentiella barriärer som försvårar förverkligandet av individens intention att investera hållbart samt identifiera möjliga förklaringar till varför det finns ett gap mellan hur individen vill agera och hur individen faktiskt agerar. Metod: Studien som är av kvalitativ karaktär har en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. From Monkey Mind to Entrepreneurial Action

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Alexandra Jampolskaia; Nea Salmelainen; [2019-07-08]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Entrepreneurial characteristics; Entrepreneurial action; Intention action-gap; Emotions; Biases and heuristics; Cognition;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to​investigate how individuals manage negative emotions to close the intention/action-gap of starting a new venture. In an entrepreneurial context, if an aspiring entrepreneur does not take action despite having actual intentions,theoreticallynew ventures can not be created. LÄS MER

  4. 4. Konsumenternas köpbeteende inom fast fashion : En undersökning om gapet mellan attityd och beteende inom hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hannah Ahlbom; Anna Söderbergh; [2018]
    Nyckelord :green gap; attitude - action gap; consumer behavior; fast fashion; sustainable development; green fashion; purchase intention and buying behavior.; det gröna gapet; gap mellan attityd och handling; konsumentbeteende; fast fashion; hållbar utveckling; hållbart mode; köpbeteende och köpintention;

    Sammanfattning : De miljövänliga problem som världen står inför idag är tätt sammanhängande med den masskonsumtion som skapats av fast fashion-industrin. Detta har skapat en större efterfrågan av miljövänligt producerade kläder av konsumenter då de har en allt större inblick och påverkan på modeindustrin. LÄS MER

  5. 5. Confined Purpose - A study of the link between individual and corporate purpose

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kira-Friederike Brüxkes; Eric Bloemen; [2017]
    Nyckelord :Higher Purpose; Purpose of Business; CSR and Sustainability; Confined Purpose; Knowledge-Action Gap; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study explores the concept of an individual purpose, aiming to give an answer to the question of why we work. By giving an in depth, real life example of a sustainable company, a Swedish coffee roastery, we aim to uncover why it is people work there and how this interacts with the corporate purpose. LÄS MER