Sökning: "Interactive research"
Visar resultat 1 - 5 av 887 uppsatser innehållade orden Interactive research.
1. "The Uphill AI Contract Challenge The Intra-Active Task: Reimagining Contracts"
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : The traditional contract theories are insufficient to handle the challenges Artificial Intelligence (AI) is currently causing and will continue to cause to contract law. These challenges involve problems concerning the subject/object divide, agency, the embedding of legal code into interactive programming code, and ethical aspects concerning the transfer of power away from lawyers. LÄS MER
2. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER
3. Digital Dashboard for Enhanced Waste Management in the Stockholm Municipality : Bridging Data Insights and Sustainable Practices
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The surging global trend in waste generation, currently surpassing 2 billion tons annually in cities,stands as a pressing concern amid escalating climate change threats. This master's thesis aims todesign a digital dashboard tailored to the needs of the Stockholm Municipality's waste managementsystem and its different stakeholders. LÄS MER
4. The Effectiveness of a Web-Based Multimodal Interactive Story on Upper-Secondary Students' Reading Comprehension in English
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : The current study investigates the effectiveness of a multimodal interactive story, student use and perceptions of the interactive story, and one teacher’s beliefs regarding the use of multimodal resources in upper-secondary L2 literature education. The study aims to draw conclusions on the potential effectiveness of the tool, student interaction behaviour with interactive story, student perceptions on the tool, and teacher receptibility toward new multimodal tools. LÄS MER
5. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2024-01-04 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Danayit Yibrah & Mikaela Isacson (00/12/10) (99/02/26) Titel: Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention, Interaktion, Förtroende. LÄS MER