Sökning: "International Purchasing"

Visar resultat 16 - 20 av 103 uppsatser innehållade orden International Purchasing.

  1. 16. Balance between financial and quality gains in housing production : A study on concrete and wooden frames

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Gabriella Bystedt; Fatima Estrada Bernuy; [2021]
    Nyckelord :quality management systems; purchasing; prefabricated perforated decks; load-bearing wall elements; concrete; wood; kvalitetsledningssystem; inköp; prefabricerade håldäck; bärande väggelement; betong; trä;

    Sammanfattning : With increased demand for housing in Sweden's metropolitan regions, it is of greatimportance to meet the need and build more. The supply of housing is governed byaccess to land and what it costs to build apartment houses. LÄS MER

  2. 17. Små- och medelstora företags förutsättningar att ställa om till förnybara drivmedel och alternativa fordon : En kvalitativ intervjustudie i Gävleborgs län 

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Ellen Jerlardtz; Sara Johansson; [2021]
    Nyckelord :Alternativa fordon och drivmedel; Gävleborgs län; SME-företag; Transporter;

    Sammanfattning : Transporter har en avgörande roll för den globala ekonomin och samhällets viktiga funktioner. Dessvärre har transportsektorn en stark koppling till de globala klimatförändringarna. LÄS MER

  3. 18. Var kommer mina kläder ifrån? : En kvalitativ studie om hur uppfattningen och informationen om Country of Manufacture påverkar konsumenters köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melina Campoverde Morales; Dilnoza Khusnuddinova; [2021]
    Nyckelord :Country of Origin; Country of Manufacture; Buyer Decision Process; The Consumer Attraction- Repulsion Matrix; International Marketing; Stereotypes; Country of Origin; Country of Manufacture; Köpbeslutsprocessen; The Consumer Attraction-Repulsion Matrix; Internationell marknadsföring; Stereotyper;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur konsumenters köpbeslut påverkas utifrån deras kunskap och uppfattning om produkters tillverkningsland (Country of Manufacture). Metod: I denna studie används den kvalitativa forskningsmetoden där datainsamlingen utfördes genom 10 kvalitativa semistrukturerade intervjuer via telefonsamtal och Zoom-möten. LÄS MER

  4. 19. Digital Customer Experience Matters

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Gerster; Pirro Melonashi; Quynh Chi Nguyen; [2021]
    Nyckelord :customer experience; jewelry; retail; digitization; experiential marketing; virtual experiential marketing; e-commerce; Business and Economics;

    Sammanfattning : In today's world, it is essential to understand how customer in-store experiences can be successfully transferred to online environments for international jewelry retailers to master their digital transformation. Further, there is an apparent lack of extensive research about the jewelry retailing industry and its customers in academia despite its prominence in the business world. LÄS MER

  5. 20. Sourcing Globally in a Locked World - : A qualitative study of the Covid-19 Pandemic Effects on Swedish LSEs Global Sourcing Operations

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johan Frykman Järlefelt; Emil Svensk; [2021]
    Nyckelord :Global Sourcing;

    Sammanfattning : Global sourcing has made it possible for companies to purchase components from suppliers all over the world. The intention nowadays is to find the best quality at the most competitive price, distance is not as important in today’s society. Sourcing globally is natural to many companies today and has increased in recent years. LÄS MER