Sökning: "Investment motives"
Visar resultat 11 - 15 av 111 uppsatser innehållade orden Investment motives.
11. Solcellsinvesteringars påverkan på fastighetsvärde : En studie om hur investeringar i solceller påverkar det ekonomiska värdet på kommersiella fastigheter samt hur detta värde maximeras med avseende på dimensionering respektive finansiering
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Den globala utvecklingen som pågått sedan 1950-talet har resulterat i drastiska klimatförändringar vilket orsakat allvarliga miljöproblem. Dessa miljöproblem beror till stor del på en kraftig befolkningstillväxt. LÄS MER
12. Sponsringens betydelse för ideella fotbollsföreningar i Sverige
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of why companies choose to sponsor non-profit football clubs in Sweden. The goal is that the increased understanding leads to non-profit football clubs being able to make themselves more attractive to sponsors. LÄS MER
13. Ingen jävel väljer K3 : En kvalitativ studie om motiven till IFRS i fastighetsbranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : International financial reporting standards (IFRS) är känd för att vara en komplex och kostsamredovisningsstandard, men det finns fortfarande företag som väljer att redovisa enligt IFRS.Studiens syfte är att få en förståelse för att sedan ge förklaring till vilket som är det viktigastemotivet bakom valet att tillämpa IFRS. LÄS MER
14. Foreign Direct Investment (FDI) and the Life Science Industry in the Gothenburg Region
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This study aimed to identify why foreign-owned life science companies decide to locate abroad and also to identify the challenges that the companies experience. The Gothenburg region was chosen to investigate as a practical case. The study was performed through a qualitative study conducted through primary data (interviews) and secondary data. LÄS MER
15. An in-depth analysis of the approach towards“Environmental sustainability” and “Greenmarketing” from SMEs restaurant perspective in Sweden
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Growing number of SME restaurant and unsustainable food consumption creates a paradoxicaltension in the society from “Environmental sustainability” perspective. This paradoxicaltension requires every organizations to reduce their ecological footprint through minimizingits environmental effects. LÄS MER