Sökning: "Lovisa Åström"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Lovisa Åström.
1. Designsystemets potentiella roll i en webbyrås verksamhet : Ett designarbete med fokus på tillämpningen av en förebildsanalys
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Företag som Airbnb, Google och IBM har förändrat sättet de designar digitala produkter på genom att integrera sina egna unika designsystem. Med hjälp av repeterbara komponenter, tillsammans med en uppsättning standarder som vägledning för hur dessa komponenter ska nyttjas, har alla dessa företag kunnat effektivisera skapandet och innovationen inom sina designteam. LÄS MER
2. Ingen jävel väljer K3 : En kvalitativ studie om motiven till IFRS i fastighetsbranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : International financial reporting standards (IFRS) är känd för att vara en komplex och kostsamredovisningsstandard, men det finns fortfarande företag som väljer att redovisa enligt IFRS.Studiens syfte är att få en förståelse för att sedan ge förklaring till vilket som är det viktigastemotivet bakom valet att tillämpa IFRS. LÄS MER
3. A pre-study of the static behaviour of a single diagonal timber arch bridge
Master-uppsats, KTH/ByggnadsmaterialSammanfattning : The aim of this thesis is to study and gain more insight about the static behaviour of the three hinged single diagonal timber arch bridge in different situations. The bridge was tested for static analyses for both Ultimate Limit State and Serviceability Limit State, to investigate its behaviour and if it is possible to be built at the selected location. LÄS MER
4. Elevens intresse i matematik : i en spetsmatematikklass ur ett elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
5. Den lojala crowdfunding-finansiären - en kvantitativ studie om crowdfunding och dess marknadsföringseffekter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen "Den lojala crowdfunding-finansiären – en kvantitativ studie om crowdfunding och dess marknadsföringseffekter" är av teoritillämpande karaktär och syftet är att undersöka huruvida teorier om kundlojalitet och word of mouth kan tillämpas i ett crowdfunding-sammanhang, mer specifikt på crowdfunding-finansiärer. De teorier som främst ska undersökas är Villanuevas et al. LÄS MER