Sökning: "Investors and Communication"
Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden Investors and Communication.
1. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER
2. Cross-border Merger and Acquisitions: “The impact of tonality and effective communication on performance for acquiring firms” A study of Swedish companies
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The research examines the effect of tonality on cross-border mergers and acquisitions (M&A) based on press release announcements. The impact of effective communication, tonality, and positive and negative words on the investor's behaviour and firm performance will be analysed to understand the impact on internal and external stakeholders. LÄS MER
3. Hållbarhetscertifiering : effekter på värdekedjan av byggmaterial
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : En av vår tids stora utmaningar handlar om att möta klimatkrisen och ökade krav på levnadsstandard hos en växande global befolkning. Allt fler flyttar från rurala till urbana områden, vilket pressar bostadsmarknader världen över. LÄS MER
4. En kommun bland andra? : En fallstudie av Skellefteå kommuns självpresentation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Title: A municipality among others? A case study of Skellefteå kommuns selfpresentation This essay is a case study aimed to explore how a Swedish municipality portrait itself in its external communication. Increased competition due to bigger autonomy have made it more important for Swedish municipalities to appear attractive in relation to businesses, investors and potential immigrants. LÄS MER
5. Nature’s Hidden Asset: Exploring Investors’ Awareness of Biodiversity
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : This thesis studies the awareness of the Swedish financial sector on biodiversity and nature-related information by analyzing the external communication reports of firms listed on the NasdaqOMX stock exchange in Stockholm. The reports are analyzed with the help of a checklist and a Python script. LÄS MER