Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Livet i Bokstavslandet : Tre läseböcker för årskurs 1–3 analyserade ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Helena Andersson; Izabelle Lundberg; [2018]
    Nyckelord :läseböcker; genus; dikotomi; hierarki; isärhållning; normer; stereotyper; hegemoni; könskonstruktioner;

    Sammanfattning : Vi har i denna studie undersökt hur män och kvinnor samt pojkar och flickor gestaltas i läromedel riktat till barn i förskoleklass och årskurs 1–3. De utvalda läromedlen är läseböcker i läromedelsserien Livet i Bokstavslandet, som är utgivna mellan år 2015 och 2017. LÄS MER

  2. 2. Är Instagram en pådrivande faktor till utvecklande av Ortorexi? : En kvalitativ innehållsanalys om hur flödet av bilder på Instagram påverkar unga kvinnors kroppsuppfattning, fysiska aktivitet och matvanor i relation till fenomenet ortorexi.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskap

    Författare :Izabelle Andersson; [2016]
    Nyckelord :Public Health; Instagram; Orthorexia; Social Media; Body Image; Physical Activity; Eating Habits; Folkhälsovetenskap; Instagram; Ortorexi; Sociala Medier; Kroppsuppfattning; Fysisk aktivitet; Matvanor;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore if young women aged 18-20 years experienced that Instagram affected their body image, their physical activity and their eating habits in relation to the phenomenon orthorexia. The method for the study was a qualitative content analysis based on semi-structured interviews with four young women with the age of 18-20 years old. LÄS MER

  3. 3. Managing Customer Relationships : In the Swedish pre-packed grocery bag industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Karolina Andersson; Izabelle Ring; Emma Sjöstrand; [2016]
    Nyckelord :Electronic grocery; customer relationships; Pre-packed grocery bags; grocery retailing; electronic commerce;

    Sammanfattning : Background: The electronic grocery market in Sweden is growing because; more actors enter the market, increased digitalisation and greater consumer interest. Therefore, companies must adapt their products and services, while building and maintaining customer relationships. LÄS MER