Sökning: "Joachim Bengtsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Joachim Bengtsson.

  1. 1. Klicka med konsumenten : En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Bengtsson Joakim; Kristiansson Linus; [2016]
    Nyckelord :svenska konsumenter; attityder; sociala medier; annonser; annonsinnehåll; förtroende till annonsören;

    Sammanfattning : Författare: Joakim Bengtsson och Linus Kristiansson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng, Företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar, 4FE63E, Vårtermin 2016. Rapportens titel: Klicka med konsumenten - En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier Frågeställning: Hur påverkar annonsinnehåll och förtroende till annonsören svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier? Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att förklara och analysera hur annonsinnehåll och förtroendet till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Musikbolags kommunikationsprocess via social media

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sabrina Bengtsson; Cecilia Wiklund; Angelica Wass Granquist; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; kommunikationsprocess; sociala medier; Facebook; Instagram; Twitter; Spotify; Youtube; internet; musikindustrin; musikbolag;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Musikbolags kommunikationsprocess via social media Författare: Sabrina Bengtsson, Angelica Wass Granquist och Cecilia Wiklund Handledare: Joachim Timlon Kurs: Kandidatuppsats 15 hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Management, Linnéuniversitetet, Hösttermin 2013-2014. Forskningsfråga Hur kommunicerar svenska musikbolag med sina kunder genom social media? Syfte Syftet med uppsatsen är att beskriva hur kommunikationsprocessen ser ut via social media, analysera hur svenska musikbolag kommunicerar via sociala medier samt ge rekommendationer till hur de på bästa sätt kan kommunicera med kunderna via de sociala medierna. LÄS MER

  3. 3. Tillhörighet till ett kunskapsintensivt företag

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Herder; Joachim Bengtsson; Anton Tranmark; [2006]
    Nyckelord :Hierarki; sociala aktiviteter; trädgårdsmästarmetafor; samspelande styrverktyg; kunskapsintensiva företag.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I vårt tolkningsarbete ser vi att vårt fallföretag, genom sina sociala aktiviteter, stimulerar till en ökad sammanhållning och som uppmuntrar till mångfald och interna stridigheterna, tävlingar, karriärstegar och konkurrens, mellan medarbetarna. Det framkommer tydligt för medarbetarna att det naturliga urvalet, de starkaste och mest kompetenta, ska ligga till grund för vem eller vilka som ska leda framtidens ”byslagsmål” om marknadsandelarna. LÄS MER