Sökning: "Jonathan Ekelund"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jonathan Ekelund.
1. Coach, chef eller ledare? : Skiljer sig ledarskapet åt mellan idrottsorganisationer och näringsliv?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats har varit att öka vår förståelse för om, och i så fall hur, ledarskap skiljer sig åt mellan idrottsorganisationer och näringsliv med fokus på ledare och spelare/medarbetare. Uppsatsen har en kvalitativ ansats med semi-strukturerade intervjuer, där både ledare och spelare/medarbetare från båda organisationer intervjuats. LÄS MER
2. Grön marknadsföring : En kvalitativ studie om hållbarhet och grön marknadsföring inom livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Grön marknadsföring – En kvalitativ studie om hållbarhet och grönmarknadsföring inom livsmedelsbranschen. Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur ledande företag inomlivsmedelsbranschen arbetar med hållbarhet och grön marknadsföringsamt vad det kan finnas för utmaningar. LÄS MER
3. 22 spelare utan en författare: fotbollen -- ett oskrivet drama
Magister-uppsats, Lunds universitet/Litteraturvetenskap; Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – MediaSammanfattning : En medieteoretisk analys av kontemporär mediering av fotbollen både vad gäller TV och tidningar. Uppsatsen söker etablera ett samband mellan en allt mer utbredd konstjargong i medieringen av fotbollen med den eskalerande kommersialiseringen av densamma där konsten/dramat får stå som alibi eller ursäkt och ibland motvikt mot penningens utbreda inflytande. LÄS MER
4. Skapandet av ett webbaserat ärendehanteringssystem för affärssystemet Pyramid med Scrum : Creation of a web based case management system for the business system Pyramid with Scrum
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatikSammanfattning : The business system known as Pyramid does today not provide its user with a reasonable system regarding case management for support issues. The current system in place requires the customer to contact its provider via telephone to register new cases. LÄS MER