Sökning: "Julia Peter"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Julia Peter.
1. Personlighet och social dominansorientering som prediktorer för sexism
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för psykologi och socialt arbeteSammanfattning : .... LÄS MER
2. Effektiv onboarding + medarbetares arbetsprestation = sant? : En kvantitativ studie om onboardingprocessens relation till medarbetares upplevda arbetsprestation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: En onboardingprocess är ett av de första stegen en nyanställd genomgår och berör hur denne socialiseras och introduceras in i en organisation. Det är något alla organisationer arbetar med, däremot finns det stor variation i hur organisationerna väljer att implementera den på ett strategiskt plan. LÄS MER
3. Bondeuppror och konungaförakt : En studie av den historiska beskrivningen avupprorsmännen Nils Dacke och Engelbrekt Engelbrektsson
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The aim of this essay is to analyze and discuss the historiographical depictions of two Swedish historical insurgents, Nils Dacke and Engelbrekt Engelbrektsson in the encyclopedia Nordisk Familjebok and other literary works. Furthermore, the essay will also conduct an analysis on the use of history by using Karlssons typology, regarding the monuments dedicated to Nils Dacke in Virserum, Småland and Engelbrekt Engelbrektssonin Örebro, Närke. LÄS MER
4. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER
5. Barriärer för hållbara investeringar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Barriärer för hållbara investeringar Seminariedatum: 2021-06-02 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Julia Benke, Filippa Kjellberg, Ida Svensson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Barriärer, Gap, Hållbarhet, Intention, Attityd, Beteende Forskningsfråga: Vilka barriärer försvårar hållbara investeringar? Syfte: Studien syftar till att bidra med ny kunskap som ämnar att identifiera och förklara potentiella barriärer som försvårar förverkligandet av individens intention att investera hållbart samt identifiera möjliga förklaringar till varför det finns ett gap mellan hur individen vill agera och hur individen faktiskt agerar. Metod: Studien som är av kvalitativ karaktär har en abduktiv ansats. LÄS MER