Sökning: "Kajsa Bergström"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Kajsa Bergström.
1. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med psykiska sjukdomar utanför psykiatriska vårdenheter – En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/OmvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Vid psykisk sjukdom spelar olika faktorer in och symtomen varierar beroende på diagnos. Patienter med psykisk sjukdom upplever osäkerhet vid kontakt med vården på grund av att stigmatisering är ett vanligt förekommande problem. LÄS MER
2. Medarbetare som drivkraft -En studie i hur medarbetardrivnaförändringsprocesser kan fungera.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur medarbetardrivna förändringsprocesser kan fungera för att se om detta kan vara ett komplement till ledardrivna förändringsprocesser, vilka är vanligastförekommande i tidigare litteratur. För att undersöka detta gjordes först en undersökning om hur ledardrivna förändringsprocesser kan fungera, därmed har relevanta tongivande teorier tagits upp, exempelvis Kotters åttastegsmodell och Lewins trestegsmodell. LÄS MER
3. Förskollärares sätt att arbeta med matematik i utomhuspedagogiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vi undersöker hur förskollärare arbetar med matematiken i förskolans utomhusverksamhet och hur de synliggör matematiken så att barnen lär och utvecklas. Syftet med vår studie är att få en djupare förståelse kring hur förskollärare synliggör matematiken i utomhuspedagogiken. LÄS MER
4. Konsumentbeteende och förpackningsdesign : Ett samspel i butikshyllan
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : En starkt konkurrerande marknad har tvingat företag att hitta nya vägar att marknadsföra sig på. Att använda förpackningsdesign har visat sig vara ett starkt verktyg för företag att nå ut med sin marknadsföring till konsumenter. LÄS MER
5. "It's the future!" : A qualitative study exploring Generation Y’s attitude towards m-commerce
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Mobile commerce (m-commerce) is a result of the phenomenal growth in Internet usage combined with the increasing number of mobile phone users. Entering mobile websites or apps in purchase-, sale- or trade purposes by using a tablet or smart phone, is the definition of m-commerce. LÄS MER