Sökning: "Kajsa Karlsson"
Visar resultat 21 - 25 av 33 uppsatser innehållade orden Kajsa Karlsson.
21. Hur livet förändras för personer som insjuknat i stroke : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : .... LÄS MER
22. "Läsning är det viktigaste av allt" : En kvalitativ studie av lärares erfarenhet av och tankar om olika läsinlärningsmetoder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : This study aims to explore which literacy learning methods teachers that work in lower primary school, are using and their thoughts about their choices. The thesis begins with learning theories, previous research and also a review of different literacy learning methods. LÄS MER
23. Vi har blivit tvungna att jobba kvantitativt medan systemet fortfarande är byggt på kvalitet : - En studie om personals upplevelser av att arbeta mitt i flyktingkrisen
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Att arbeta med flyktingar är en del av det sociala arbetet som idag blivit väldigt utbrett. Under sommaren och hösten 2015 ökade antalet flyktingar som anlände till Sverige och arbetet blev mer krävande än någonsin. Personer som arbetade med dessa flyktingar fick dra ett stort lass för att täcka upp för de växande behoven. LÄS MER
24. Sociala medier i anställningsförhållandet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : I takt med den tekniska utvecklingen blir det allt lättare för individen att yttra sig inför en mängd människor. Yttranden som tidigare haft en liten spridning kan idag via en snabb knapptryckning nå ut till en stor publik. LÄS MER
25. Förskollärares perspektiv på beslutsprocessen kring barn i behov av särskilt stöd : En kvalitativ intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : En kort summering av vår studie är att den handlar om förskollärares perspektiv på beslutsprocessen kring barn i behov av särskilt stöd. För att samla information har vi läst om hur tidigare forskning ser ut inom området samt intervjuat sex förskollärare för att ta reda på hur man går tillväga för att tillgodose barn det behov de behöver. LÄS MER