Sökning: "Kemi ikt"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Kemi ikt.
1. Youtube, Ehinger, KRC och 100 till - analys av kemilärares digitala resurser
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Syftet med denna studie var att utifrån en sammanställning av kemispecifika digitala resurser kemilärarna anser värdefulla, en sammanställning vi först fick skapa, kunna undersöka vilken effekt lärarnas val av resurser kan få för undervisning och lärande i kemi. Bakgrunden är att datorer används alltmer i undervisningen, idag har nästan alla lärare och elever på gymnasiet tillgång till egen dator. LÄS MER
2. Roller och kemiska processer i förskolan : En studie om förskollärares uppfattningar om roller vid aktiviteter inom kemi i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : The purpose of this study was to examine preschool teachers’ thoughts on roles within activities in the subject chemistry. The main focus has been their perceptions of their own and the children´s roles when planning and executing activities within the subject chemistry. LÄS MER
3. Webbaserat frågesportsspel i kemiundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Informations och kommunikationsteknologier (IKT) används allt mer inomskolundervisningen. I detta studentinitierade utvecklingsprojekt har jag utvecklat ettwebbaserat frågesportsspel där eleverna kunde spela mot varandra. LÄS MER
4. Webbaserat frågesportsspel i kemiundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Informations och kommunikationsteknologier (IKT) används allt mer inomskolundervisningen. I detta studentinitierade utvecklingsprojekt har jag utvecklat ettwebbaserat frågesportsspel där eleverna kunde spela mot varandra. LÄS MER
5. Naturvetenskaplig undervisning med en dator per elev: möjligheter och utmaningar utifrån lärarnas perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Trots intensiva satsningar på skolans digitalisering visar forskningen att den inte lederautomatiskt till förbättrat lärande och kunskapsutveckling hos eleverna. Syftet medexamensarbetet var att undersöka pedagogernas syn på frågan hur IT och 1:1 kontextenkan utnyttjas för att främja elevers lärande i naturvetenskaplig undervisning. LÄS MER