Sökning: "Komma till tals"
Visar resultat 6 - 10 av 434 uppsatser innehållade orden Komma till tals.
6. Barnfridsbrottet - ändamålsenligt utifrån barnets bästa?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Physical and psychological violence exist in many homes in Sweden. Far too many children have grown up with witnessing, hearing and experience the violence. In recent years research has shown that children who witness violence within the family gets profoundly affected. They often feel a sense of powerlessness, abandonment, and shame. LÄS MER
7. Har barn rätt till egna åsikter, egentligen? En rättsfallsstudie om barns rätt att komma till tals i domar om LVU.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
8. AVID-ramverkets betydelse för det svenska medarbetarengagemanget : En kvantitativ studie om sambandet mellan internkommunikation och medarbetarengagemang i Sverige
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This study investigates the phenomenon of internal communication, which is a mainstay of successful companies. Good internal communication has many positive effects, one of them is employee engagement. LÄS MER
9. Konflikten om marken : En kvantitativ och kvalitativ analys av nyhetsbevakningen kring gruvdriften i Kiruna mellan 2020-2023
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : I Kiruna möts två riksintressen på markerna: Minerallagen och Rennäringslagen. Denna studie undersöker hur Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Norrländska Socialdemokraten och Norrbottens-Kuriren har beskrivit gruvindustrin i Kiruna under de senaste tre åren. LÄS MER
10. "Vi måste anses som något mer än resurser" : En studie om hur lärare i förskoleklass, grundskolan och fritidshemmet tolkar samverkan utifrån deras uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka skillnader i tolkningar när det kommer till samverkan mellan olika lärarkategorier i grundskolan, förskoleklass och fritidshemmet. Vårt mål var att synliggöra skillnader i uppfattning om begreppet samverkan mellan de olika lärarkategorierna. LÄS MER