Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 273 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Biologisk ogräsreglering med mikroorganismer : biologiska ogräsmedel och deras verkan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Crop Production Ecology

    Författare :Carl Larsson; [2022]
    Nyckelord :biologisk ogräsmedel; ogräskontroll; registrera; mikroorganism; IPM; bakterie; svamp; virus; kommersialisering; användning;

    Sammanfattning : Ogräs utgör ett stort problem i odlingar världen över, något som måste hanteras. Med start under 1940-talet har kemiska ogräsmedel blivit allt mer grundläggande i hanteringen av ogräs. Samtidigt har antalet resistenta ogräsarter ökat och bristen på nya kemiska verkningsmekanismer är stor. LÄS MER

  2. 22. Digitala kommunikatörer - kommersialisering av livsvärlden och det emotionella arbetet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elsa Svedin; Tea Juteström; [2022]
    Nyckelord :strategic communication; emotional labour; social media; organizational culture; corporate colonization; stress; digital communication; lifeworld; Social Sciences;

    Sammanfattning : This qualitative interview study aims to investigate how working with social media affects communication practitioners’ work situations. Moreover, it explores strategies for facilitating a communicative mission that may be perceived as stressful for the individual. LÄS MER

  3. 23. Att sajna eller inte sajna : Hur kan artistens upplevelse och innovation påverkas av att kommersialisera sitt konstnärliga verk med att sajna eller inte sajna med ett skivbolag?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Viktor Nuorimaa; Henok Bitow; Haris Osmanagic; [2022]
    Nyckelord :Artistisk innovation; kommersialisering av musik; artistisk upplevelse; skivbolag; självständig artist; konstnärliga verk;

    Sammanfattning : Rapporten belyser att det kan vara tufft för en artist inom musikbranschen att avgöra om artisten ska binda sig till ett skivbolag eller om artisten ska satsa på den självständiga vägen och kommersialisera sitt konstnärliga verk på egen hand. Syftet med rapporten var att skapa förståelse för hur kommersialisering av ett konstnärligt verk kan påverka artistens upplevelse och innovation när man sajnar eller inte sajnar med ett skivbolag. LÄS MER

  4. 24. Fenomenet Keith Haring : Konstens kommersialisering

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Carl Sahlström; [2022]
    Nyckelord :Keith Haring; Kommers; Kulturellt kapital; Branding; Konst; Mode; Reklam.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Institutionen för kultur och estetik, Konstvetenskap 106 91 Stockholms universitet 08-16 20 00 vx Handledare: Sara Callahan Titel och undertitel: Fenomenet Keith Haring- Konstens kommersialisering Författare: Adam Sahlström Kontaktuppgifter: [email protected] Uppsatsnivå (kandidat-, magister- eller masteruppsats): Kandidatuppsats Ventileringstermin: HT2021 ABSTRACT: Uppsatsen behandlar ämnet kring konstnären Keith Haring och hur hans konst kommersialiserats i diverse olika kanaler såsom reklam och mode. LÄS MER

  5. 25. Customer Centricity and involvement in Swedish fintech innovation : An exploratory research on the customers role in Swedish fintech

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Martin Eriksson; Mohamed El Khatib Naranjo; [2022]
    Nyckelord :Customer knowledge; Customer Centricity; Co-creation; Innovation; Fintech; Sweden; Kundkunskap; Kundcentricitet; Samskapande; Innovation; Fintech; Sverige;

    Sammanfattning : Fintech has had a huge growth in Sweden during the last decades. Increased competition has made companies compete over resources to attend to customer needs. The access to customer knowledge is one of those resources. LÄS MER