Sökning: "Kommunikationseffekter"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Kommunikationseffekter.

  1. 1. Kommunikationseffekter från reklam om konsumtionslån : Skillnader utifrån generationstillhörighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elisabeth Brage; Kajsa Ivarsson; [2019]
    Nyckelord :Communication effects; attitude; consumption loans; hierarchy effects; generation affiliation; generation Y; generation X; generation baby boomer; Kommunikationseffekter; attityd; konsumtionslån; hierarkieffekter; generationstillhörighet; generation y; generation x; generation baby boomer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare studier indikerar på en attitydförändring till konsumtionslån, där konsumtionslån blir en allt mer socialt accepterad lösning. Det vittnas även om att mängden konsumtionslån har ökat de senaste åren. LÄS MER

  2. 2. Reklam- påverkan och könsskillnader

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :THERÉSE HENNINGSSON; LOVISA FALK; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; reklam; marknadsföring; könsskillnader; påverkan;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur unga kvinnor i åldrarna 15-30 påverkas av dagens marknadsföring innehållande kvinnliga modeller och om den utvalda målgruppen upplever någon skillnad på hur kvinnor och män framställs i reklamsammanhang. I flera decennier har framställandet av kvinnan i marknadsföringssammanhang varit objekt för debatt, och den är tillsynes lika aktuell idag som för 30 år sedan. LÄS MER

  3. 3. Effekter av PR kontra reklam - är beaktande av produkt en försummad aspekt En studie av PR och reklams relativa kommunikationseffekter vid olika grad av engagemang för köpet och produkten.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sara Påhlson; Sandra Schmitz Jansen; [2011]
    Nyckelord :PR; Advertising; Level of involvement;

    Sammanfattning : Using stimuli with identical information in both PR and advertising, this study seeks to explain how content class together with the level of involvement affects the communication effects of marketing messages. There is currently no established way of measuring the value of PR, and contemporary PR metrics do not take into account what effects PR actually generates. LÄS MER

  4. 4. Event som Marknadskommunikation - Din Guide till Eventgalaxen: En kvantitativ studie som testar hur ansträngningsgrad påverkar uppkomsten av kommunikationseffekter

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Josefina Rickardt; Ulrika Häggarth; [2011]
    Nyckelord :event marketing live marketing; effort; desperation; equitable exchange; consumer care;

    Sammanfattning : Event marketing's ability to create strong communication effects is a well-known fact and a contributing factor to its popularity in the world of marketing today. But while we know that it is the interaction between consumers and the brand within the scope of live marketing that gives rise to loyalty and purchase intention, we have no knowledge in how the company's efforts affect the outcome. LÄS MER

  5. 5. Inkongruenta Sponsorsamarbeten: Att skapa bättre kommunikationseffekter genom användandet av förklarande länkar

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Christian Gylche; Marcus Robell; [2008]
    Nyckelord :Sponsorship; Marketing; Incongruence;

    Sammanfattning : In a world with increasing media buzz and tougher challenges for marketers to break through all the clutter before reaching the consumer, working with incongruence has become a mean to stand out from the crowd. Incongruence is the discrepancy between the marketing communication and the already established brand attributes with the consumer. LÄS MER