Sökning: "Dick och Basu"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Dick och Basu.
1. Handlingar talar starkare än ord : En kvalitativ undersökning om konsumenters attityd och beteende inom Fast Fashion
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse för Gen-Z konsumenters lojalitet i form av hur deras attityder och beteende skiljer sig mot Fast Fashion handel och hur sambandet mellan dem kan se ut. Vidare syftar denna studie att identifiera konsekvenserna av de olika uppfattningarna i form Word of Mouth. LÄS MER
2. Netflix chillar inte : En kvalitativ studie av kundlojalitet i streamingbranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Videostreaming har under de senaste åren blivit allt mer populärt. Marknadsledande är företaget Netflix med över 100 miljoner användare där individer av generationen millennials är vägledande. LÄS MER
3. Lojalitet - myt eller verklighet? : En kvantitativ studie om lojalitet på apoteksmarknaden
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur lojala konsumenterna på apoteksmarknaden i Katrineholm är. Eventuella samband mellan kön och lojalitetstyp samt åldersgrupp och lojalitetstyp undersöktes även. För att uppnå syftet genomfördes en kvantitativ undersökning med hjälp av enkäter, där 240 svar samlades in. LÄS MER
4. Kundlojalitet : påverkas lojaliteten hos en person med synskador av en dagligvarubutiks butiksmiljö i val av butik?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Att behålla lojala kunder är viktigt för många företag och butiker då de lojala kunderna anses vara mer lönsamma än att rekrytera nya. Det har under senare år ägnats mycket tid att förstå vad som påverkar kunders lojalitet. LÄS MER
5. Kundkort och kundlojalitet i dagligvaruhandeln - En analys av kunders utsagor om lojalitet och kundkort
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att ur ett kundperspektiv skapa en ökad förståelse för kortkunders butikslojalitet och syn på kundkort i dagligvarudetaljhandeln. Som utgångspunkt har vi haft en analysmodell om affektiv, kognitiv och konnativ kundlojalitet, av Dick & Basu (1994). Vi har använt oss av en explorativ undersökningsmetod. LÄS MER