Sökning: "Konsument samhälle"
Visar resultat 1 - 5 av 89 uppsatser innehållade orden Konsument samhälle.
1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER
2. Minskning av matsvinn i hushållen: olika analysmetoder, liknande resultat : en litteraturstudie
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : Minskning av matsvinn är ett av delmålen i FN:s Agenda 2030, en handlingsplan för omställning till ett hållbart samhälle. Globalt ska matsvinnet halveras per person i butik och konsumentled och minskas längs hela livsmedelskedjan till år 2030. LÄS MER
3. Publikens uppfattning av bildkvalité hos dyra och billiga filmkameror : En analys av Sony PXW-FS7, Arri Alexa Mini, RED ONE och Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna undersökning jämför en grupp personers perception av identiska bilder tagna med fyra olika filmkameror i olika prisklasser. En Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K(BMPCC4K), Sony PXW-FS7, RED ONE och Arri Alexa Mini. Testet jämför främst kamerornas möjlighet att reproducera hudtoner, färg, rörelse och dynamiskt omfång. LÄS MER
4. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER
5. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER