Sökning: "Kundprofiler"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Kundprofiler.
1. Profilering och Big Data – Hur dataskyddsförordningen och teknologin hamnar på kollisionskurs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Tekniska lösningar möjliggör idag att omfattande mängder data ständigt samlas in, analyseras och används som beslutsunderlag. Inte minst gäller detta behandling av personuppgifter för att skapa kundprofiler i marknadsföringssyfte. LÄS MER
2. Retail analysis for major housingestablishments
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The aim of the thesis was to develop a model for JM that can be used in the establishment of large housing projects. The model must be able to provide answers to what is economically possible to deliver the projects in form of retail and service. LÄS MER
3. 2011 års ändring av kreditupplysningslagen. En studie om kreditupplysningens utveckling och gränsen för personlig integritet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Hösten 2006 lanserade företaget Ratsit en ny tjänst på Internet. Tjänsten innebar att personer gratis och anonymt kunde kontrollera vad deras grannar, kollegor och bekanta tjänade. Uppgifterna lämnades dessutom ut utan att de berörda någonsin fick vetskap om att en kreditupplysning hade lämnats ut. LÄS MER
4. Förbättringsmöjligheter av e-handel med hjälp av direktmarknadsföringsstrategier : baserat på webbplatsens utformning och konsumenters köpprocess.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det senaste decenniet har användandet av Internet ökat och är nu bland de mest populära formerna av kommunikation. Det har också blivit en allt mer använd metod för att köpa och sälja produkter och tjänster. LÄS MER
5. Relationsmarknadsföring i dagens företag
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Dagens företag som sysslar med tillverkning och distribuering tvingas idag till konkurrens på global nivå, deras produkter får en allt kortare livscykel och kundernas smak och tycke förändras snabbt och dramatiskt. Kundlojalitet kan inte längre tas för givet och kundanpassning är ett måste om företagen vill behålla sina kunder. LÄS MER