Sökning: "LGBTQ rights"
Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade orden LGBTQ rights.
11. Being queer means being political. A Qualitative study of Queer Activists Lived Experiences and the Silent Support in Contemporary Poland
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : For the fourth year in a row, Poland continues to rank as the lowest country of the European Union on the yearly report on the legal and political situation of queer people in Europe. With constant negative media portrayal of queer communities and homophobic remarks from politicians, Polish queer individuals become antagonized and stigmatized by the society. LÄS MER
12. Marriage Equality and Trans Rights advocacy on TikTok : A qualitative content analysis of an emerging social media platform
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
13. Makt, minnen och motstånd - En kulturvetenskaplig studie av Göteborgs första hbtqi+monument
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : In the year 2023 Gothenburg will erect a monument commemorating the city's struggle for LGBTQ+ rights. In the light of recent years toppling and destruction of colonial, patriarchal and hierarchical monuments, this paper looks at the function and value of monuments in the present day. LÄS MER
14. Ett mål eller ett människoöde – vad rapporteras det om? : en innehållsanalys av svenska mediers rapportering från den första veckan av herrarnas fotbolls-VM i Ryssland 2018 och i Qatar 2022
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : This essay examines how Swedish newspapers portrayed the men's football world cup. The foundation of the study is set by researchers Lawrence Wenner & Andrew Billings and their findings that critical media coverage on sporting events is reported before it starts. LÄS MER
15. Regnbågsflaggan som strategi?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER