Sökning: "Leif Marcusson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Leif Marcusson.

  1. 1. Faktorer i strategiskt samarbete : En studie av hur och varför Kungliga Djurgårdens intressenter samarbetar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Richard Bauer; [2018]
    Nyckelord :Intressent; Freeman; Covey; Axelrod; Binmore; vinn-vinna; synergi; spelteori; samarbete; samverka; nätverk;

    Sammanfattning : Samamnfattning Titel: Strategiskt samarbete. En studie av hur och varför Kungliga Djurgårdens intressenter samarbetar Författare: Richard Bauer Handledare: Leif Marcusson Examinator: Frederic Bill Kurs: 17HT-2FE95E-Företagsekonomi III - organisation, examensarbete (kandidat) 15hp Syfte och forskningsfrågor Studien syftar till att skapa förståelse för de orsakslogiska faktorer som skapar, upprätthåller samt utvecklar samarbete mellan intressenter. LÄS MER

  2. 2. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  3. 3. Förtroendeskapande mellan företag och kunder : en kvalitativ studie om hur sex svenska företag ser på förtroendeskapande gentemot kunder. 

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Gustafsson; Johanna Liikamaa; [2014]
    Nyckelord :Confidence; trust creation; relationship marketing; consumer behaviour; customer loyalty; competition; marketing.; Förtroende; förtroendeskapande; relationsmarknadsföring; konsumentbeteende; kundlojalitet; konkurrens; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Kurs: 2FE73E, Examensarbete i företagsekonomi med inriktning marknadsföring, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Författare: Johanna Liikamaa & Erika Gustafsson Handledare: Leif Marcusson Examinator: Richard Owusu Uppsatsens titel: Förtroendeskapande mellan företag och kunder: en kvalitativ studie om hur sex svenska företag ser på förtroendeskapande gentemot kunder. LÄS MER

  4. 4. Informellt lärande under och efter projektet Lärande väntrum : En intervjustudie med personal verksamma vid två vårdinrättningar

    Kandidat-uppsats, Växjö universitet/Institutionen för pedagogik

    Författare :Leif Marcusson; Siw Lundqvist; [2007]
    Nyckelord :informellt lärande; Lärande väntrum; projekt; kompetensutveckling; tidbrist;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att se hur lärande har upplevts av deltagarna i ett projekt samt deras syn på lärande, som hör samman med att projektets resultat används i de ordinarie verksamheterna. Studiens fokus låg på respondenternas upplevelser och deras egen syn på det inträffade. LÄS MER