Sökning: "Kändisreklam"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Kändisreklam.

  1. 1. "Vi måste panta mera" : En kvalitativ retorisk analys av Pantameras reklamfilmer ur ett ekologiskt hållbarhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Ljunggren; Amelie Marklind; [2022]
    Nyckelord :Qualitative content analysis; rhetoric; image rhetoric; sustainability; Pantamera; celebrity advertising; Kvalitativ innehållsanalys; retorik; bildretorik; hållbarhet; Pantamera; kändisreklam;

    Sammanfattning : Världen står idag inför en hållbarhetskris och medlemsländerna i Förenta nationerna, FN, har accepterat Agenda 2030 och de Globala målen. Det innebär ett hållbarhetsarbete på många olika plan, där målet bland annat är att klimatkrisen ska vara löst senast år 2030. LÄS MER

  2. 2. Celebrity brand endorsing

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Kristoffer Johansson; [2018]
    Nyckelord :Reklam; reklamfilm; marknadsföring; kändisar; endorserer;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur svenska reklamproducenter ser på användandet av kändisar i reklam, så kallad celebrity brand endorsing. Att använda kändisar i reklamkampanjer är en vanlig marknadsföringsstrategi i både Sverige och utomlands, och en inledande fundering i studien är huruvida detta bottnar i en övertygelse hos reklamproducenterna om att kändisar "lönar sig". LÄS MER

  3. 3. Kändisreklam : En kvalitativ studie om kändisreklamens syfte, utformning och effekt ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Forsberg; Simon Hassan; [2017]
    Nyckelord :kändisreklam; varumärkeskapital; varumärke; association; effekt;

    Sammanfattning : Denna studie har haft som syfte att undersöka fenomenet kändisreklam ur ett konsumentperspektiv. Målet har varit att ta reda på hur konsumenter ser på företags syfte med kändisreklam samt vilka kriterier som konsumenter anser ligger till grund för valet av kändis. LÄS MER

  4. 4. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  5. 5. Kändiskategorier och varumärkespersonligheter – En studie kring generella uppfattningar om kändisar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hagander; Johan Henriksson; Linus Ljungblom; [2015]
    Nyckelord :trovärdighet; konformitet; kändiskategori; kändisreklam; Varumärkespersonlighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att undersöka om de tre mest använda kändiskategorierna inom marknadsföring kan generaliseras till någon utav de fem dimensionerna av varumärkespersonligheter. Samtidigt vill vi med denna undersökning utreda de olika kändiskategoriernas grad av trovärdighet. LÄS MER