Sökning: "Lisa Trust"
Visar resultat 21 - 25 av 64 uppsatser innehållade orden Lisa Trust.
21. Affärsrelationen mellan tillverkare & återförsäljare : Ur tillverkarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Titel: Affärsrelationen mellan tillverkare och återförsäljare: ur tillverkarens perspektiv Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi inriktning affärsrelationer, 15 hp Författare: Lisa berg & Linnea Petersson Datum: 2021-05-24 Nivå: Kandidatuppsats Handledare: Svante Andersson Examinator: Klaus Solberg Problemformulering: Hur ser förtroendet ut inom affärsrelationen mellan tillverkare ochåterförsäljare inom den konkurrensutsatta möbel och inredningsbranschen, utifrån tillverkaresperspektiv? Syfte: Syftet med denna uppsats är att belysa och få djupare förståelse kring hur förtroendetser ut mellan tillverkare och återförsäljare inom den skandinaviska möbel ochinredningsbranschen. Förtroende är en av alla byggstenar i samtliga relationer men styrkan itillit och förtroende kan variera över tid. LÄS MER
22. A study on the influence of CSR on Nordic stock performance during Covid-19
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : The majority of prior studies have found that firms with a high CSR rating have enjoyed higher returns on their stocks than comparable firms with lower CSR during financial crises, generally defined as having low societal trust levels. This effect is more prevalent in high trust societies such as the Nordics. LÄS MER
23. Kundförtroende inom digital bankverksamhet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : During the last two decades, technological development and digitalization have had a major impact on societies worldwide. Industries have been forced to adapt to the technological development and implement new technology in order to remain competitive. LÄS MER
24. Keen to be green? Consumer perceptions of green advertising in the skincare industry : Consumer perceptions of green advertising in the skincare industry
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2020-06-09 Level: Master thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Lisa Eriksson (91/08/31) Lana Rasool (97/02/23) Title: Keen to be green? Consumer perceptions of green advertising in the skincare industry Tutor: Konstantin Lampou Keywords: Green advertisements, green perceived risk, green trust, green skincare, green marketing, green content. Research- questions: How do consumers perceive green content in advertisements? What aspects create perceptions of trust? What aspects create perceptions of risks? Purpose: The purpose of this study is to explore how consumers perceive green advertising practices in the skincare industry and what aspects affect perceptions of trust and risks. LÄS MER
25. BLOCK FÖR BLOCK : En jämförande studie mellan forskare och praktiker om blockkedjeteknik i revision
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Vilka möjligheter och utmaningar kan blockkedjetekniken erbjuda i revisionsprocessen? Studien ska undersöka samt skapa förståelse för de möjligheter och utmaningar som blockkedjetekniken medför inom revisionsprocessen och därmed bidra med ökad empirisk kunskap till det forskningsgap som identifierats inom den vetenskapliga litteraturen. Kvalitativ dokumentstudie som jämför vetenskapliga artiklar och dokument. LÄS MER