Sökning: "Ljudbok"
Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade ordet Ljudbok.
16. Den kristna ljudboken : något för den svenska bokmarknaden?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The audiobook is a format that has invaded the Swedish book market. Through it’s format it has made literature available to more people, just like the paperback did when it was first introduced on the market. LÄS MER
17. Litteraritet i gränslandet mellan drama och roman : En narratologisk analys av genre, form och röst i George Saunders Lincoln in the Bardo
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
18. Talsyntes och textförståelse hos elever med svenska som andraspråk. Utifrån faktorerna avkodningsförmåga, arbetsminneskapacitet och kön.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på om förståelsen hos elever med svenska som andraspråk i årskurs 4 och 5 påverkas när de tar till sig text via talsyntes jämfört om de får läsa den utifrån faktorerna avkodningsförmåga, arbetsminneskapavitet och kön. Ett annat syfte var att försöka fånga elevernas upplevelse av att använda talsyntes. LÄS MER
19. Audionarratologi Inom Spel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : I dagens samhälle blir underhållningen mer digital, det blir allt mer vanligt att lyssna på en ljudbok istället för att läsa själv. Eftersom spelindustrin är en av de populäraste formerna av underhållning idag ville vi undersöka hur man kan använda sig av audionarrotologi inom spel. LÄS MER
20. Läsa eller lyssna – eller både och? : Om arbetet med litteraturen i svenskundervisningen i ett medialt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språketSammanfattning : I studien undersöks hur intervjuade svensklärare på högstadiet har påverkats av kraven på att digitalisera skolan samt vilka utmaningar och möjligheter det medför i litteraturundervisningen. I studien riktas synen mot att studera litteratur i form av olika textmedier såsom tryckta böcker, e-böcker och ljudböcker. LÄS MER