Sökning: "Louise Blogg"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Louise Blogg.
1. I skuggan av cancern : Kvinnors upplevelser av att leva med livmoderhalscancer eller äggstockscancer utifrån bloggar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrund: I Sverige drabbas 560 kvinnor av livmoderhalscancer och 700 kvinnor av äggstockscancer varje år. Detta påverkar kvinnornas livsvärld samt relationerna till sina närstående men även den intima relationen till partnern. LÄS MER
2. Att vara boknörd : identitetsskapande i ungdomars bokbloggar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The purpose of this study is to analyze how the blog as an arena is being used by youngpeople to discuss and reflect on reading and literature, and what purpose the blog as an arenahas for them in the forming of identity. The method used in this study is qualitative contentanalysis. LÄS MER
3. "Jag märker att människor som kanske inte skulle pratat med mig annars gör det nu"
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: ” Jag märker att människor som kanske inte skulle ha pratat med mig annars gör det nu.” En kvalitativ undersökning om bloggars betydelse för individen efter dess ankomst i människors vardag Institution: Enheten för medie- och kommunikationsvetenskap, Lunds universitet Kurs: MKVA21:4, B-uppsats Författare: Marie-Louise Nilsson och Sandra Nilsson. LÄS MER
4. Modebloggars inflytande över konsumtionen inom den textila detaljhandeln
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Modebloggar är ett fenomen som har fått både ris och ros. Medans en del avfärdar det så har många företag insett fördelarna med att använda sig utav bloggar. De kan på ett billigt sätt få reklam som träffar exakt rätt målgrupp. LÄS MER
5. Personal Influence 2.0 : En kvalitativ studie om hur olika generationer förhåller sig till influencers
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Abstract In the modern era of social media influencers have assumed a more prominent role and become a wellknown phenomenon. Many companies today choose to enter in to marketing programs of influencers promoting the company`s products through their own social channels e.g. on Instagram or blogs. LÄS MER