Sökning: "Magnus Grundén"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden Magnus Grundén.

  1. 1. Parallella världar och föräldralösa barn : En jämförande analys av Astrid Lindgrens Mio, min Mio och Ylva Hällens Sagan om ljusbäraren

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Lisen Svensson; [2023]
    Nyckelord :astrid lindgren; ylva hällen; parallella världar; barn- och ungdomslitteratur;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker två litterära verk, Astrid Lindgrens Mio, min Mio från 1954 och YlvaHällens Sagan om ljusbäraren från 2016, med syfte att jämföra dem utifrån olika teman somdykt upp i genreforskningen. Båda böckerna behandlar en ung protagonist som bor i fosterhemoch färdas till en annan värld för att hitta sitt ursprung och utföra ett viktigt uppdrag. LÄS MER

  2. 2. DET BÄSTA HAR INTE HÄNT ÄN : - En kvalitativ studie av hybridledarskap

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Linnéa Jibbefors; David Ohrlander; [2022]
    Nyckelord :Digital leadership; leadership; teleworking; communication; information- and communication technology; digital communication; global teams; virtual teams; hybrid leadership and hybrid work; Digitalt ledarskap; ledarskap; distansarbete; kommunikation; informations- och kommunikationsteknik; digital kommunikation; globala teams; virtuella teams; hybridledarskap och hybridarbete;

    Sammanfattning : Date: June 1st, 2022  Level: Bachelor/masters thesis, Business Economics, 15 hp  Institution: EST – Economy, Society & Technology, Mälardalens University  Authors: Linnea Jibbefors, 1999-06-17, David Ohrlander, 1997-08-10.  Title: THE BEST IS YET TO COME - A qualitative study of Hybrid Leadership  Supervisor: Magnus Hoppe Keywords: Digital leadership, leadership, teleworking, communication, information- and communication technology, digital communication, global teams, virtual teams, hybrid leadership and hybrid work. LÄS MER

  3. 3. Language is the Key to All Learning : A Study in the Preschools' and Kindergartens' Work for Future Inclusion in Socioeconomic Vulnerable Areas

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Juan Soto; Magnus Fransson; [2021]
    Nyckelord :Child’s Language Development at Preschool and Kindergarten; Socioeconomic Vulnerability Areas; Inclusion; Exclusion; Cooperation with Guardians; Barns språkutveckling vid förskolan; socioekonomiskt utsatta områden; inkludering; uteslutning; samarbete med vårdnadshavare;

    Sammanfattning : This study is focusing on the importance of the development of children’s language skills in preschools and kindergartens for successful implementation of children’s capabilities in future life. This is particularly vital for children growing up in socioeconomic vulnerable areas. LÄS MER

  4. 4. Byggstenar för en hållbar by : En fallstudie på föreningen Permakultur Stjärnsund

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekoteknik och hållbart byggande

    Författare :Magnus Alfred; [2018]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainable Village; Permakultur Stjärnsund; Ekoby; Hållbarhet; Hållbar by; Permakultur Stjärnsund; Ekoby;

    Sammanfattning : Det finns många definitioner och tankar kring vad hållbarhet är men ett huvudtema för många moderna och accepterade synsätt är idéen om att naturen utgör ramen för människans sociala och ekonomiska utveckling. Det är ändå inte klart hur ett hållbart liv inom naturens ramar ska levas rent praktiskt. LÄS MER

  5. 5. Kompetensutvecklings positiva effekter på medarbetarnas motivation till arbete : En kvalitativ studie från medarbetarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Carl-Magnus Bommeskär; Elias Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Kompetensutveckling; motivation; kompetens; medarbetarperspektiv;

    Sammanfattning : Studien undersöker kompetensutvecklingens positiva effekter på medarbetares motivation för arbete, utifrån medarbetares perspektiv. Studien har genomförts med kvalitativ metod, intervjuer har som följd genomförts för insamling av empiri med fyra deltagande respondenter. LÄS MER