Sökning: "Mass Media Advertising"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden Mass Media Advertising.

  1. 6. Barns förmåga att hantera, påverkar det företags sätt att agera?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Petersen; Siri Lindgren; Emma Sandin; [2019]
    Nyckelord :Ansvar; Barn; Influencer Marketing; Reklam; Sociala medier; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Barns förmåga att hantera, påverkar det företags sätt att agera? - En kvalitativ studie om hur en mediebyrå och två influencernätverk beaktar barns förmåga att hantera reklam vid influencer marketing Seminariedatum: 2019-06-05 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Siri Lindgren, Ebba Petersen, Emma Sandin Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Ansvar, Barn, Influencer Marketing, Reklam, Sociala medier Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur en mediebyrå samt två influencernätverk tar barn i beaktning vid marknadsföring via influencers på sociala medier. Metod: En kvalitativ multipel fallstudie med ett hermeneutiskt-fenomenologiskt synsätt har genomförts. LÄS MER

  2. 7. “Less Is More, Forget The Mass” : An Explorative Study on Product Transformation Strategies for Subscription-first Newspapers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Isabella Frank; [2018]
    Nyckelord :Newspapers; business models; subscription; online revenue; readership; online journalism;

    Sammanfattning : The competitive market of the newspaper industry has undergone considerable changes driven by new technology, the internet and changing audience behavior. The industry is facing two current crises, the decline in print and advertising revenues, and at the same time, the growth of free online content. LÄS MER

  3. 8. Luxury Advertising - An Oxymoron: A Quantitative Study on the Negative Signalling Effects of Advertising on Luxury Brands through Third-person Effect

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hedvig Durö; Adrian Woloszyk; [2017]
    Nyckelord :Luxury; Advertising; Luxury perception; Signalling theory; Third-person effect;

    Sammanfattning : This thesis evaluates the advertising contradictions about marketing strategies in luxury branding. Although it has been discussed that marketing of luxury goods are anti-laws of marketing, the advertising expenses are billions and billions of dollars in an industry worth 1.08 trillion in 2016. LÄS MER

  4. 9. THE ROLE OF PRINT AND SOCIAL MEDIA IN SOCIAL MOVEMENTS: THE CASE OF BRING BACK OUR GIRLS

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :ABDULAZEEZ MAJEK KAREEM; [2017]
    Nyckelord :MEDIA; SOCIAL MOVEMENT; PRINT MEDIA; SOCIAL MEDIA; BRING BACK OUR GIRLS; SOCIAL MOBILISATION; RESOURCE MOBILISATION;

    Sammanfattning : AbstractThis thesis critically examines the impact of print and social media in a social movement by using Bring Back Our Girls as a case study, which depicts the abduction of girls by warlords in Africa. Today, due to social inequality, activists do not possess the same budget as larger companies for advertising and mass communications. LÄS MER

  5. 10. Social Media as a new Mass Media tool for environmental consciousness; Case study of social media campaign #Kohälsa by Skånemejerier.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Humanekologi

    Författare :Carla Macotela Lopez; [2016]
    Nyckelord :Key concepts: social media; mass media; greenwashing; environmental consciousness; public sphere; social interaction; marketing campaigns; technology; social constructions; communication; representation.; Social Sciences;

    Sammanfattning : If people understand how social media works, as an important new element of mass media, they can use social media advertising and social network strategies as a tool for helping environmental awareness in societies and communities. Social media can work as a tool to help consumers and companies detect when companies use greenwashing in their campaigns and in the information delivered about their products and services, to consumers and communities. LÄS MER