Sökning: "Merchandiser"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Merchandiser.

  1. 1. An Investigation of how Digital BIM-objects can be a Competitive Strategy for Material Suppliers in the Construction Industry.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Installations- och klimatiseringslära; Lunds universitet/Avdelningen för Byggnadsfysik; Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :Charlotte Bredberg; [2020]
    Nyckelord :BIM; Building Information Modelling; Digital BIM-objects; Material Supplier; Merchandiser; Digitalization; Competitive Strategy; Procurement; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The construction industry has in general been rather slow in its implementation of new digital solutions compared to other industries. To date, only a handful of material suppliers are offering a service of so-called digital BIM-objects of their products. LÄS MER

  2. 2. To build a brand : En studie om hur modeföretag uttrycker sitt varumärke i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefin Bäcker; Felicia Ramsten Kappe; Fanny Wingårdh; [2017]
    Nyckelord :Branding; Visual Merchandise; Retail; Internal communication; Marketing communication; Varumärke; Visual Merchandise; Detaljhandel; Intern kommunikation; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : I takt med att den svenska modemarknaden fortsätter att öka, ökar även konkurrensen inom branschen, företagen emellan. Det ligger därav i modeföretagens intresse att representera ett konkurrensstarkt modevarumärke som urskiljer sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  3. 3. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Armita Derakhshani; Madeleine Bulun; [2016]
    Nyckelord :Visuell butikskommunikation; butikskampanjer; butiksmiljö; konsumenter;

    Sammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER

  4. 4. Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn - Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefin Åkesson; Ronja Norgren; [2014]
    Nyckelord :Servicelandskap; konsumtionsprocess; butikskommunikation; barns behov; maktrelationer; identitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Relationen mellan servicelandskap, förälder och barn – Vem styr vem, vad, hur och varför i butiken? Universitet: Campus Helsingborg, Lunds Universitet Nivå: Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Inlämningsdatum: 2014-05-26 Författare: Ronja Norgren och Josefin Åkesson Handledare: Richard Ek Nyckelord: Servicelandskap, konsumtionsprocess, butikskommunikation, barns behov, maktrelationer och identitet. Problem: Tidigare forskning har visat hur den allmänmänskliga individen, det vill säga den vuxna konsumenten som utgör normen, interagerar med servicelandskapet och hur individen påverkas av butikskommunikationen. LÄS MER

  5. 5. Skyltfönstret : Vägen till konsumenten

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Caroline Backsell; Marie Larsson; [2012]
    Nyckelord :Skyltfönster; exponering; uppmärksamhet;

    Sammanfattning : Stora butikskedjor använder sig utav en visual merchandiser. De grundar sin utbildning på forskning och konceptlitteratur som anger regler och riktlinjer för hur ett skyltfönster ska utformas på ett tilltalande och effektivt sätt för att skapa uppmärksamhet samt förmedla butikens image. LÄS MER