Sökning: "Mobilmarknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet Mobilmarknadsföring.

  1. 6. Modern marknadsföring i en modern bransch : En studie om hur företag kan skapa kundlojalitet inom möbelbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Mirza Abusafiyyah; Mattias Johansson; [2010]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; relationsmarknadsföring; e-postmarknadsföring; mobilmarknadsföring; sociala medier; halens hem och möbler;

    Sammanfattning : Idag använder sig marknadsförare och företag av relationsmarknadsföring i allt störreutsträckning. Målet med relationsmarknadsföring är att skapa en långvarig relation och fålojala kunder som företaget sedan kan erbjuda en rad olika produkter och tjänster baserade påkundernas personliga preferenser. LÄS MER

  2. 7. Marknadsföring på kundens villkor : En studie om möjligheterna att stärka företags varumärkesimage genom mobila applikationer.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Renée Säverot; [2010]
    Nyckelord :mobila applikationer; mobilmarknadsföring; varumärkesimage; varumärken; marknadskommunikation; marknadsföring; reklam;

    Sammanfattning : I ett allt tuffare marknadsföringsklimat har det blivit viktigare för företag att differentiera sigfrån konkurrenterna. Ett sätt som företagen kan göra det är genom deras kommunikation medmarknaden. LÄS MER

  3. 8. Mobiltelefonin, det sjunde massmediet : Mobiltelefonens lämplighet som relationsmarknadsföringskanal.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Eriksson; Fredrik Andersson; [2009]
    Nyckelord :mobile advertising; relationship marketing; mobile ads; relationsmarknadsföring; mobilmarknadsföring; mobilreklam; marknadsföring; mobiltelefoni;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar mobilmarknadsföring och ämnar svara på frågan om hur lämplig mobiltelefonen egentligen är som relationsmarknadsföringskanal. Vi har funnit de metoder som är vanligast förekommande för att sprida reklambudskap och jämför hur bra de uppfyller kraven för att vara relationsskapande. LÄS MER

  4. 9. Mobilmarknadsföring ur ett konsumentperspektiv : Hur effektiv är denna marknadsföringskanal?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Patrik Sundqvist; Jonas Thorell; [2008]
    Nyckelord :konsumentattityd; konsumentuppmärksamhet; köpintentioner; mms; mobilmarknadsföring; sms; word-of-mouth intentioner;

    Sammanfattning : Denna uppsats har till syfte att utifrån ett konsumentperspektiv undersöka vad som gör mobilmarknadsföring effektiv/ineffektiv som marknadsföringskanal. Författarna besvarar syftet genom att bygga vidare på tidigare forskning som identifierat specifika framgångsfaktorer angående mobilmarknadsföring. LÄS MER

  5. 10. Mobilmarknadsföring : En ny typ av marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Hallin; Daniel Schröder; [2008]
    Nyckelord :Mobilmarknadsföring; konsumentmarknadsföring; marknadskommunikation; marknadsföring; mobiltelefoni;

    Sammanfattning : Mobile marketing has received a lot of attention in media as a new unique way of marketing. This thesis examines how this form of marketing actually works, what new marketing possibilities it presents and why they are used or not. Information gathered through in-depth interviews has been applied to marketing theories. LÄS MER