Sökning: "Mobilmarknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade ordet Mobilmarknadsföring.
6. Modern marknadsföring i en modern bransch : En studie om hur företag kan skapa kundlojalitet inom möbelbranschen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idag använder sig marknadsförare och företag av relationsmarknadsföring i allt störreutsträckning. Målet med relationsmarknadsföring är att skapa en långvarig relation och fålojala kunder som företaget sedan kan erbjuda en rad olika produkter och tjänster baserade påkundernas personliga preferenser. LÄS MER
7. Marknadsföring på kundens villkor : En studie om möjligheterna att stärka företags varumärkesimage genom mobila applikationer.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I ett allt tuffare marknadsföringsklimat har det blivit viktigare för företag att differentiera sigfrån konkurrenterna. Ett sätt som företagen kan göra det är genom deras kommunikation medmarknaden. LÄS MER
8. Mobiltelefonin, det sjunde massmediet : Mobiltelefonens lämplighet som relationsmarknadsföringskanal.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar mobilmarknadsföring och ämnar svara på frågan om hur lämplig mobiltelefonen egentligen är som relationsmarknadsföringskanal. Vi har funnit de metoder som är vanligast förekommande för att sprida reklambudskap och jämför hur bra de uppfyller kraven för att vara relationsskapande. LÄS MER
9. Mobilmarknadsföring ur ett konsumentperspektiv : Hur effektiv är denna marknadsföringskanal?
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats har till syfte att utifrån ett konsumentperspektiv undersöka vad som gör mobilmarknadsföring effektiv/ineffektiv som marknadsföringskanal. Författarna besvarar syftet genom att bygga vidare på tidigare forskning som identifierat specifika framgångsfaktorer angående mobilmarknadsföring. LÄS MER
10. Mobilmarknadsföring : En ny typ av marknadsföring?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Mobile marketing has received a lot of attention in media as a new unique way of marketing. This thesis examines how this form of marketing actually works, what new marketing possibilities it presents and why they are used or not. Information gathered through in-depth interviews has been applied to marketing theories. LÄS MER