Sökning: "Mobiltelefonbranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Mobiltelefonbranschen.

  1. 1. Designing and using gamification elements to improve students’ user experience in a video-based mobile language learning app

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Thor Galle; [2020]
    Nyckelord :mobile-assisted language learning; video-based language learning; usability; UX; usability; user experience and educational features of m-learning environments MUUX-E ; gamification;

    Sammanfattning : With the rise of the smartphone industry, the domain of mobile-assisted language learning (MALL) has increasingly grown. A large number of language learning applications have been developed aiming to support individuals’ second language acquisition on various levels, e.g. LÄS MER

  2. 2. Byteskostnader inom mobiltelefonbranschen beroende på konsumenternas generationer : En studie baserat på svenska konsumenter från generation Z, X, Y samt baby boomers.

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Steven Jamei; David Ranedel; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidigare studier betonar vikten av byteskostnader som spelar en stor roll för konsumenters val av en viss produkt och även påverkar flertal kritiska aspekter för företagets framgång. Dessa byteskostnader anses vara konsumentspecifika och skiljer sig åt beroende på bransch, demografiska faktorer och konsumentens preferenser. LÄS MER

  3. 3. Byteskostnader inom mobiltelefonbranschen beroende på konsumenternas generationer : en studie baserat på svenska konsumenter från generation Z, X, Y samt baby boomers

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Steven Jamei; David Ranedel; [2016]
    Nyckelord :mobiltelefoni; abonnemangskostnad; byteskostnad; generation;

    Sammanfattning : Tidigare studier betonar vikten av byteskostnader som spelar en stor roll för konsumenters val av en viss produkt och även påverkar flertal kritiska aspekter för företagets framgång. Dessa byteskostnader anses vara konsumentspecifika och skiljer sig åt beroende på bransch, demografiska faktorer och konsumentens preferenser. LÄS MER

  4. 4. Begäret begär iPhone

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Åkesson; Caroline Ahldin; Johan Åkesson; [2011]
    Nyckelord :iphone; smartphones; konsumtion; behov; begär; beteende; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Begäret begär iPhone Universitet Lunds Universitet, Service Management, Campus Helsingborg Nivå SMKK01 Kandidatuppsats 15 hp Författare Caroline Ahldin Johan Åkesson Karin Åkesson Handledare Henrik Loodin Katja Lindqvist Syfte Syftet med denna uppsats är att studera vilka motiv det kan finnas till valet att köpa en iPhone utifrån konsumentens perspektiv. Vi kommer även att studera hur en konsuments sociala beteende eventuellt förändras utifrån en analys av intervjurespondanters svar. LÄS MER

  5. 5. Beyond Astonishing

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Lilliehöök; Anders Petersson; [2010]
    Nyckelord :TAT; Användargränssnitt; Mobiltelefonbranschen; Tillväxtsstrategier; samarbeten; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Beyond Astonishing- En fallstudie av TAT och dess utvecklingsmöjligheter Seminariedatum: 15 januari, 2010 Ämne/Kurs: FEKP01 Författare: Maria Lilliehöök, Minh-Hang Palmgren, Anders Petersson Handledare: Fredrik Häglund, Allan T Malm Nyckelord: TAT, Användargränssnitt, Mobiltelefonbranschen, Tillväxtsstrategier, samarbeten Metod: En kvalitativ fallstudie av företaget TAT som genomförts genom sju semistrukturerade intervjuer samt sekundärdata i form av bloggar, web-baserade branschtidningar och tidsskrifter. Teoretisk referensram: Industrial organization, resursbaserad ansats, disruptiv teknologi, experience innovation och strategiska samarbeten. LÄS MER