Sökning: "Motstånd mot förändring"
Visar resultat 21 - 25 av 130 uppsatser innehållade orden Motstånd mot förändring.
21. Mellanchefen som förändringsagent? : Mellanchefers upplevelse av den egna rollens betydelse i enorganisationsförändring
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : This essay is based on the fact that both private and public organizations are facing constant organizational changes, which is due to, for example, globalization, changing consumption patterns and political decisions. At the same time, the research shows that the majority of change initiatives do not achieve the desired result or even fail. LÄS MER
22. Viktiga Faktorer och Strategier för Framgångsrika Digitala Transformationer i Tillverkningsorganisationer : En Fallstudie på Volvo Lastvagnar
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Overcoming resistance to change is crucial for organizational changes. In manufacturing companies, changes and digital transformations are more frequently occurring and in faster paces. LÄS MER
23. Föräldrasamverkan i förändring under pandemin
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet var att genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer undersöka hur förskollärare upplevde förändringar i föräldrasamverkan till följd av pandemins påverkan. Åtta förskollärare har intervjuats och frågeställningarna riktades mot deras perspektiv på samverkan under pandemin. LÄS MER
24. Mellan stuprör och hängrännor – Om skillnader i strategers strategier beroende på organisationsstruktur
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ytterligare öka kunskapen om offentliga tjänstepersoner och vad som påverkar dem. Det existerar mycket forskning om tjänstepersoner, men uppsatsen fyller en lucka i befintlig forskning genom att explicit studera hur organisationsstruktur påverkar strateger. LÄS MER
25. Från främjande till tämjande
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : I själva övergången mellan skola och arbetsliv situeras vägledaren. Dessa ska symbolisera den totala kompetens särskolans elever utvecklat och ska ha en djup insikt i elevernas intressen och förmågor för att på så sätt kunna hitta en meningsfull framtida sysselsättning, något som innebär en djup betydelse för individen. LÄS MER