Sökning: "Motto"
Visar resultat 6 - 10 av 60 uppsatser innehållade ordet Motto.
6. Så många som möjligt, så länge som möjligt : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar arbetar med att behålla barn och ungdomar i idrotten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Föreningsidrott för barn- och ungdomar har visat sig ge upphov till en rad både fysiska ochpsykiska fördelar. Vidare har Riksidrottsförbundet uttryckt att den svenska idrottsrörelsenskall kännetecknas av “så många som möjligt, så länge som möjligt i en sån bra verksamhetsom möjligt”. LÄS MER
7. "Buy low, sell high, that's my motto." - An event study examining the Post Earnings Announcement Drift on the Swedish market
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : The post earnings announcement drift (PEAD) is a well studied market anomaly. However, few academic papers have focused their attention on Swedish market. Therefore, this paper evaluates if the PEAD can be observed on the Swedish market between the first quarter of 2006 and the last quarter of 2019. LÄS MER
8. “Vårt motto är att vi skapar världsmedborgare” : Yrkesverksammas preventionsarbete för att motverka barn och ungas normbrytande beteende.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att se hur yrkesverksamma inom skola, socialtjänst, polis och fritid (SSPF) beskriver sitt preventiva arbete för att motverka ett normbrytande beteende hos barn och unga. Den metodologiska utgångspunkten i studien var en kvalitativ ansats med ett hermeneutiskt synsätt. LÄS MER
9. Boshoti (Habitation)
Master-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : The thesis project is intended for the investigation of the global housing crisis and the issues that lay behind it. The beneficiary should be the people living under the minimum local wage. Although the people serving the city has great importance, due to the socio economic imbalance these people are forgotten. LÄS MER
10. From Digital Engagement To Offline Participation: Exploring The Factors Driving Young People In CôTe D’Ivoire To Participate In Community Actions Through U-Report
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Youth participation and communication for social change have been at the heart of debates in academic and development circles over the last thirty years. In response to criticisms that young people were merely seen as “beneficiaries” by local and international organizations, the latter have tried to readapt the way they frame, engage and strategize with the former in order to align with a new discourse in international development driven by the motto “nothing about us without us”. LÄS MER