Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER
2. Understanding consumer emotions in practices of omnichannel slow fashion retail - The involvement of emotions in slow fashion shopping
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This study draws on previous research in omnichannel shopping, which is based on literature of consumer experience, customer journey and emotions in slow fashion shopping. The aim of this study is to further evaluate how emotions shape the practice of slow fashion shopping in an omnichannel environment and how the practices also evoke emotions. LÄS MER
3. Digitalisering av den fysiska handeln. En kvalitativ studie om hur butiker inom sällanköpsvaruhandeln använder & uppfattar tekniska analysverktyg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker hur tekniska analysverktyg används och uppfattas av respondenter inom sällanköpsvaruhandeln. Ett möjligt analytiskt verktyg är en kamerateknik som kan omvandla konsumentbeteende till statistik. LÄS MER
4. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER
5. MAKING SENSE OF THE CUSTOMER JOURNEY: THE MOBILE DEVICES ROLE IN CONSUMERS’ SHOPPING EXPERIENCES
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The changes taking place in the retail setting, both in consumer behavior and technological advancements, are making consumers’ shopping experiences continually more intricate, especially for the younger generation who have come to expect a digital customer journey. Many retailers are moving towards an omnichannel strategy to cater to these new customer experiences to take form; however, the research on the customer journey in an omnichannel environment from the customer point of view is still sporadic. LÄS MER