Sökning: "Omnichannels"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade ordet Omnichannels.

  1. 16. E-handel- Konkurrent eller komplement för mikroföretag? : En studie om lokala mikroföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Louise Eriksson; Isabelle Önnerberg; [2016]
    Nyckelord :Retail; Business model; Physical store; Integrated system; Omni-Channel; Detaljhandel; Affärsmodell; Fysisk butik; Integrerat system; Omnikanal;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har det skett en strukturomvandling på marknaden gällande detaljhandeln.Strukturomvandlingen har inneburit utveckling av bland annat omnikanaler och e-handelvilket har förändrat företagens affärsmodellsval för att kunna överleva på marknaden. LÄS MER

  2. 17. Design som engagerar : En analys av tjänstedesign och omnikanaler inom dagligvaurhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Hanna Nyholm; Amanda Åberg; [2016]
    Nyckelord :touchpoints; service design; omnichannels; customer journey; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; customer experience.; Tjänstedesign; touchpoints; beröringspunkter; omnikanaler; kundengagemang; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika beröringspunkter påverkar kundengagemanget inom dagligvaruhandeln. Då trenden går mot att se till kundens helhetsupplevelse inom ett företags ekosystem snarare än det enskilda köpet blir kundengagemang och omnikanal två begrepp som kan ses som högst aktuella att studera när företag idag ska utforma sin beröringspunktarkitektur. LÄS MER

  3. 18. Om kunden själv får välja : En kvalitativ studie om hur köpkanaler kan integreras för att skapa kundvärde

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Carlenfors; Sara Åkerlund; [2016]
    Nyckelord :Omnichannels; shopping channels; customer value; Omnikanaler; köpkanaler; kundvärde;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna studie är att ur ett företagsperspektiv undersöka hur köpkanaler kan integreras för att skapa kundvärde. Forskningsfrågor: Hur kan företag möta olika målgruppers behov genom att använda omnikanaler? Hur kan företag underlätta kunders vardag genom att använda omnikanaler? Hur kan företag förenkla kunders köpbeslut genom att använda omnikanaler? Metod: Studien är av kvalitativ karaktär, med en kombination av induktiv och deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 19. Morgondagens detaljhandel : En studie om pop-up butiker, showrooms samt omnikanalers betydelse i detaljhandels framtid

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Thérèse Löfberg; Petra Sturesson; [2015]
    Nyckelord :Showrooms; pop-up stores; omnichannels; competition; Showrooms; pop-up butiker; omnikanaler; konkurrens;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor Hur kommer företag att arbeta med showrooms och pop-up butiker i framtiden? Hur ska företag integrera sina olika försäljningskanaler för att behålla en stark position på marknaden? Syfte Syftet med uppsatsen är att undersöka hur detaljhandeln kommer att utvecklas i framtiden genom användandet av nya kreativa försäljningskanaler, för att nå nya samt redan befintliga kunder. Vidare syftar uppsatsen till att undersöka vikten av att företagens olika försäljningskanaler är integrerade för att kunna möta kundernas efterfrågan. LÄS MER