Sökning: "Omnichannels"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade ordet Omnichannels.

  1. 6. Lokal e-handel - stadskärnans räddning? En kvalitativ studie om butiksägarnas, Citysamverkans och plattformsägaren Zipadoos perspektiv på lokal e-handel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rebecka Pojkas; Annie Andersson; [2021]
    Nyckelord :Nyckelord: S-O-R-teori; bra mix; tillgänglighet; omnichannels; emotionella upplevelser; platsbaserat värde; SDD; innovation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att analysera fenomenet lokal e-handel och skapa en fördjupad förståelse för vilken funktion fenomenet fyller för lokala detaljister i stadskärnan i en större svensk stad, och undersöka om det kan vara stadskärnans räddning. För en nyanserad förståelse för om lokal e-handel kan rädda stadskärnan inkluderas även Citysamverkans- och Zipadoos syn på forskningsfenomenet i studien. LÄS MER

  2. 7. Omnichannel as a value-creating business strategy : A study on omnichannel's impact on customer satisfaction in the home furnishing industry

    Magister-uppsats,

    Författare :Emma Hafström; Matilda Svensson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. All you need is... customer relationships : En studie om hur modebranschen kan skapa konkurrensfördelar mot e-handeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Monica Gladowska; Linda Kennethsson; Dandan Liang; [2018]
    Nyckelord :Customer relationship; customer loyalty; omnichannel; branding and image; fashion industry; competitive advantage; Kundrelationer; lojala kunder; omnikanaler; varumärke och image; modebranschen; konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Problemformulering: E-handeln har vuxit sig allt starkare på den svenska marknaden, vilket lägger ett större fokus på den fysiska detaljhandeln inom modebranschen. Vi undersöker ur ett företagsperspektiv hur den fysiska modebranschen hanterar denna förändring. LÄS MER

  4. 9. Analys av en returprocess inom omnihandel : Analysis of a return process in omni channel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Jonathan Kisch; Albert Lindhagen; [2018]
    Nyckelord :returns management; reverse logistics; processing speed; process integration; omni channel; bearbetningshastighet; processintegration; omnikanaler;

    Sammanfattning : The purpose with the study is to provide a basis for an implementable, improved returns management process. This will help to obtain an empirical result for Lager 157 and to fill any scientific knowledge gap. The study has been divided into two research questions that are of a hierarchical nature. LÄS MER

  5. 10. Konsten att sammanfläta varumärkesidentitet och omnikanaler : En kvaltativ studie applicerat på modevarumärken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Mindy Andersson; Ella Herman; Emma Lundgren; [2018]
    Nyckelord :Brand identity; Integrated marketing communications; Channels; Servicescape; Omnichannels; Digitalization; Mobile Device; Varmärkesidentitet; Integrerad marknadsföringskommunikation; Kanaler; Servicelandskap; Omnikanaler; Digitaliseringen; Mobila enheter;

    Sammanfattning : .... LÄS MER