Sökning: "Omnichannels"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade ordet Omnichannels.
11. Decorating omnichannels : Shedding light on the consumer perspective on omnichannel behavior
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The emerging phenomena of omnichannel has gained momentum with both scholars and practitioners as the future of retail. Fueled by technological developments, the characteristic behavior of omnishoppers are spreading. LÄS MER
12. Den sömlösa köpupplevelsen : En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Författare: Emma Sprigg och Sofia Reinhold Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Den sömlösa köpupplevelsen – En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv Bakgrund och problem: Handeln har under de senare åren haft en snabb och stark utvecklingskurva. Utvecklingen har skapat en ny digital era som resulterat i nya köpbeteenden hos kunden samt fler möjliga kanaler för kunden att genomföra sina köp i. LÄS MER
13. En sömlös upplevelse - från recept till färdig rätt : En kvantitativ studie om omnikanalers påverkan på kundbeteende i livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problemformulering: Digitaliseringen har bidragit till utökad kanalanvänding i kundens köpprocess och har medfört att kunder ställer krav på att upplevelsen ska vara likartad i samtliga kanaler. Det är integreringen mellan kanaler som skapar omnikanaler. LÄS MER
14. Paint´n Roll Omnichannels: A study of retail channel integration, channel content and their impact on customer satisfaction, purchase intention and brand attitude
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Parallel to the digitization of Western societies retailers have been offering customers more and more meeting points and places for transactions. Today you can not only shop in physical stores or online, but through both channels simultaneously. LÄS MER
15. Att ta sig igenom bruset : en studie om SMeFs förutsättningar för omnikanaler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag finns hög konkurrens på marknaden och detta gör att det är svårt för varumärken att bli sedda av sin kund. Dagens konsument rör sig mellan olika kanaler och kommunikationen från företag måste uppdateras och anpassas efter konsumentens beteende. Det är avgörande för företag att engagera sina kunder för att bli uppmärksammade. LÄS MER