Sökning: "Omnichannels"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade ordet Omnichannels.

  1. 11. Decorating omnichannels : Shedding light on the consumer perspective on omnichannel behavior

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ulrika Berg; Johanna Tornblad; [2017]
    Nyckelord :omnichannel; omnichannel retail; omnishopper; TAM; technology acceptance;

    Sammanfattning : The emerging phenomena of omnichannel has gained momentum with both scholars and practitioners as the future of retail. Fueled by technological developments, the characteristic behavior of omnishoppers are spreading. LÄS MER

  2. 12. Den sömlösa köpupplevelsen : En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Sofia Reinhold; Emma Sprigg; [2017]
    Nyckelord :Purchasing Channels; Omnichannels; Business Concepts; Purchasing Experience; Köpkanaler; Omnikanaler; Affärskoncept; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Emma Sprigg och Sofia Reinhold Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Den sömlösa köpupplevelsen – En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv Bakgrund och problem: Handeln har under de senare åren haft en snabb och stark utvecklingskurva. Utvecklingen har skapat en ny digital era som resulterat i nya köpbeteenden hos kunden samt fler möjliga kanaler för kunden att genomföra sina köp i. LÄS MER

  3. 13. En sömlös upplevelse - från recept till färdig rätt : En kvantitativ studie om omnikanalers påverkan på kundbeteende i livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Rebecca Neilan; Vilma Nordén; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; omnishopper; value; loyalty; hedonism; utilitarism; involvement; shopping motives; Omnikanal; omnishopper; värde; lojalitet; hedonism; utilitarism; engagemang; shoppingmotiv;

    Sammanfattning : Problemformulering: Digitaliseringen har bidragit till utökad kanalanvänding i kundens köpprocess och har medfört att kunder ställer krav på att upplevelsen ska vara likartad i samtliga kanaler. Det är integreringen mellan kanaler som skapar omnikanaler. LÄS MER

  4. 14. Paint´n Roll Omnichannels: A study of retail channel integration, channel content and their impact on customer satisfaction, purchase intention and brand attitude

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Josefin Boman; Emelie Dimberg; [2016-09-21]
    Nyckelord :omnichannels; multichannels; channel integration; channel content; customer satisfaction; purchase intention; brand attitude; digital competence; e-commerce experience; Millennials;

    Sammanfattning : Parallel to the digitization of Western societies retailers have been offering customers more and more meeting points and places for transactions. Today you can not only shop in physical stores or online, but through both channels simultaneously. LÄS MER

  5. 15. Att ta sig igenom bruset : en studie om SMeFs förutsättningar för omnikanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anna Essén; Lisa Sevon; [2016]
    Nyckelord :Small and medium-sized enterprises SME ; e-commerce; small medium e-commerce enterprises SMeE ; communication; omnichannel; electronic word of mouth eWOM ; Små och medelstora företag SMF ; e-handel; små medelstora e-handelsföretag SMeF ; kommunikation; omnikanal; electronic word of mouth eWOM ;

    Sammanfattning : Idag finns hög konkurrens på marknaden och detta gör att det är svårt för varumärken att bli sedda av sin kund. Dagens konsument rör sig mellan olika kanaler och kommunikationen från företag måste uppdateras och anpassas efter konsumentens beteende. Det är avgörande för företag att engagera sina kunder för att bli uppmärksammade. LÄS MER