Sökning: "Omtyckthet"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Omtyckthet.

  1. 1. "Tiktok made me buy it” : En kvantitativ studie om TikToks påverkan på generation Zs attityder som konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Madhav Joshi; Sania Sadr Mousavi; [2023]
    Nyckelord :attitudes; attitude components; social media; TikTok; Generation Z; user generated content; word of mouth; attityder; attitydkomponenter; sociala medier; TikTok; generation Z; användargenererat innehåll; Word Of Mouth;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att öka förståelse för hur generation Zs attityder som konsumenter påverkas av den sociala medieplattformen TikTok. Attityder är utifrån de två använda teoretiska modellerna uppdelade i tre komponenter respektive sex faser. Baserat på tidigare relevant forskning och teorier togs det fram tre hypoteser. LÄS MER

  2. 2. Emotion Detection from Electroencephalography Data with Machine Learning : Classification of emotions elicited by auditory stimuli from music on self-collected data sets

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Filip Söderqvist; [2021]
    Nyckelord :Electroencephalography; Deep learning; Machine learning; Likeability; Valence; Arousal; Emotion detection; Elektroencefalografi; Djupinlärning; Maskininlärning; Omtyckthet; Valens; Aktiveringsgrad; Känslodetektion;

    Sammanfattning : The recent advances in deep learning have made it state-of-the-art for many different tasks, making its potential usefulness for analyzing electroencephalography (EEG) data appealing. This study aims at automatic feature extraction and classification of likeability, valence, and arousal elicited by auditory stimuli from music by training deep neural networks (DNNs) on  minimally pre-processed multivariate EEG time series. LÄS MER

  3. 3. Unga konsumenters attityder till marknadsföring genom TikTok : En kvantitativ studie kring attityder till marknadsföring genom TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ossian Hempel; Anton Johnsson; Dante Nordling; [2020]
    Nyckelord :TikTok; attitude; cognitive; affective; behavioral; awareness; knowledge; liking; preference; purchase intention; Generation Z; word-of-mouth; content marketing; TikTok; attityd; kognitiv; affektiv; beteende; medvetenhet; kännedom; omtyckthet; preferens; köpavsikt; Generation Z; word-of-mouth; content marketing;

    Sammanfattning : Inledning: I inledningen redogörs för hur digitala sociala nätverk har växt fram och tagit en allt större plats i konsumenters vardag vilket har gjort dem till utmärkta marknadsföringskanaler. Därefter förklaras det nyaste stjärnskottet bland sociala medier, TikTok, och dess potentiella roll inom marknadsföring. LÄS MER