Sökning: "Online Grocery"

Visar resultat 21 - 25 av 110 uppsatser innehållade orden Online Grocery.

  1. 21. Food For Thought: Can Nudging On Food Products Reduce Carbon Footprint?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Eugénie de Jong; Carl Widstrand; [2021]
    Nyckelord :Nudge; Meat consumption; Greenhouse gases; Online experiment;

    Sammanfattning : In addressing ways to reduce greenhouse gas emissions related to private consumption, we test whether nudging can be used to influence Swedish consumers' food choices in a more sustainable direction - that is, reducing their meat and fish consumption. We design two pro-environmental nudge schemes that speak to different decision-making processes: one cognitive and one affective. LÄS MER

  2. 22. Buy 2 for the price of 1 : A multiple case study of how grocery stores influence consumers impulse buying behavior online

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tess Adolfsson; Isabell Schönström; [2021]
    Nyckelord :Impulse buying; Online impulse buying; Consumer behavior; Online grocery shopping; Grocery shopping; E-commerce; Grocery stores;

    Sammanfattning : There has been a significant increase in e-commerce over the past years and to which extent consumers use it. During the past year, when the Covid-19 pandemic has ravaged among us, food consumption has also become a fact. LÄS MER

  3. 23. Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Hansson; Jesper Olsson; Sanne Persson; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; e-handel; seniorer; livsmedel; STP-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen? - En kvalitativ studie av ett marknadsledande livsmedelsföretag Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Jesper Hansson, Jesper Olsson och Sanne Persson Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Digital marknadsföring, e-handel, seniorer, livsmedel, STP-modellen Syfte: Med utgångspunkt i det ökande intresse som seniorer nu börjat visa för att handla livsmedel online och den potentiellt stora kundgrupp som de kan utgöra i e-handelssammanhang vill vi i denna uppsats undersöka hur livsmedelsföretag arbetar med sin digitala marknadsföring för att nå ut och kommunicera mot seniorer. Teoretiskt perspektiv: Fokus för arbetet är digital marknadsföring med två analysmodeller: STP-modellen och marknadsföringsmixen. LÄS MER

  4. 24. ”Man blir inte lika sugen när man ser en bild av ett livsmedel. Det är inte så att det vattnas i munnen direkt” : En kvalitativ intervjustudie om erfarenheter av onlinehandel av mat under Covid-19 pandemin

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Cecilia Ålhed; [2021]
    Nyckelord :onlinehandel; Covid-19; mathandel; matval; livsmedelsval online;

    Sammanfattning : Bakgrund I mars 2020 konstaterades att världen drabbats av en pandemi orsakad av SARS-CoV-2, vilket namngavs Covid-19. Många länder stängde ner och i Sverige uppmanades befolkningen att undvika sociala kontakter, jobba hemifrån och att inte vistas i butiker och köpcentrum i onödan. LÄS MER

  5. 25. Upplevd täthet i Malmö - i förhållande till den fysiska förtätningen och social rättvisa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Sanna Perlborn; [2021]
    Nyckelord :Density; densification; perceived density; social justice; urban planning; compact city; Malmö; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this case study of Malmo is to investigate the relations between the perceived density and the physical density by comparing areas with different densities and distance from the city center and to which extend this may be connected to social justice. In this essay, social justice is defined as an even distribution of resources, services and opportunities regardless of one’s geographical location in housing. LÄS MER