Sökning: "Organisation Nordea"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden Organisation Nordea.
6. Too Sustainable to Fail? En ekonomisk analys av Corporate Social Responsibility i svenska storbanker
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/NationalekonomiSammanfattning : Denna uppsats utreder syftet med Corporate Social Responsibility (CSR) i de fyra svenska storbankerna - Svenska Handelsbanken, Nordea, Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) och Swedbank. Uppsatsen är en teoretisk ansats till att analysera den kortsiktiga samt långsiktiga finansiella lönsamheten av CSR i bankerna, och använder en referensram av nationalekonomisk teori och tidigare forskning på området. LÄS MER
7. Agil Uppskalning för Distribuerade Scrum Team : En fallstudie om agil uppskalning utförd hos Nordea Digital Banking
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : The purpose of this study was to examine how Nordea could take on agile scaling, focusing on a unit of distributed Scrum teams within their departmentfor digital banking. The aim was to be achieved by attempting to identify appropriate methods and best practices - for scaling agile - to implement for the unit's success. LÄS MER
8. Att betala utan pengar : En studie om Sveriges största bankkoncerners produktutvecklingsprocesser av betalningslösningar och hur dessa kan effektiviseras genom ökad kundinvolvering
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : New innovation and technology have influenced the development of product development processes and the four largest banks in Sweden have more or less been forced to adapt their products and services along new customer requirements. It may therefore be considered appropriate to involve customers in this process. LÄS MER
9. Intern marknadsföring och dess påverkan på fullsortimentsbankers uppfattade konkurrensfördelar : - En fallstudie av Svenska Handelsbanken och Nordea
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Författarna finner att dagens teori saknar tydliga riktlinjer för hur praktiker i den svenska banksektorn bör använda sig av intern marknadsföring. Bristen av en klar definition av begreppet medför svårigheter att applicera teorin på strategiarbetet och använda de verktyg som finns att tillgå i befintlig forskning. LÄS MER
10. Budget eller beyond : Fallstudier i hur de fyra storbankerna arbetar
Kandidat-uppsats, Avd för företagsekonomiSammanfattning : Budgetens roll i företaget har länge varit ett omdiskuterat ämne och mycket kritik har riktats mot den. Utgångspunkten i vår fallstudie var Handelsbankens arbetssätt som vi har börjat med att studerat närmare. Utifrån detta har vi sedan granskat de tre storbankerna Swedbank, Nordea och SEB. LÄS MER