Sökning: "Organisation Nordea"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden Organisation Nordea.

  1. 6. Too Sustainable to Fail? En ekonomisk analys av Corporate Social Responsibility i svenska storbanker

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi

    Författare :Anna Backman; Amanda Nordström; [2016]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Svenska storbanker; Handelsbanken; Nordea;

    Sammanfattning : Denna uppsats utreder syftet med Corporate Social Responsibility (CSR) i de fyra svenska storbankerna - Svenska Handelsbanken, Nordea, Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) och Swedbank. Uppsatsen är en teoretisk ansats till att analysera den kortsiktiga samt långsiktiga finansiella lönsamheten av CSR i bankerna, och använder en referensram av nationalekonomisk teori och tidigare forskning på området. LÄS MER

  2. 7. Agil Uppskalning för Distribuerade Scrum Team : En fallstudie om agil uppskalning utförd hos Nordea Digital Banking

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Fredrik Norberg; [2016]
    Nyckelord :Agil uppskalning; distribuerade team; agila metoder; SCRUM; SAFe;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine how Nordea could take on agile scaling, focusing on a unit of distributed Scrum teams within their departmentfor digital banking. The aim was to be achieved by attempting to identify appropriate methods and best practices - for scaling agile - to implement for the unit's success. LÄS MER

  3. 8. Att betala utan pengar : En studie om Sveriges största bankkoncerners produktutvecklingsprocesser av betalningslösningar och hur dessa kan effektiviseras genom ökad kundinvolvering 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Signe Ögren Kull; Stephanie Spindler Jonsson; [2015]
    Nyckelord :Product development process; Payment solutions; Costumer information; Costumer involvement; Costumer impac; Produktutvecklingsprocess; Betalningslösningar; Kundinformation; Kundinvolvering; Kundpåverkan;

    Sammanfattning : New innovation and technology have influenced the development of product development processes and the four largest banks in Sweden have more or less been forced to adapt their products and services along new customer requirements. It may therefore be considered appropriate to involve customers in this process. LÄS MER

  4. 9. Intern marknadsföring och dess påverkan på fullsortimentsbankers uppfattade konkurrensfördelar : - En fallstudie av Svenska Handelsbanken och Nordea

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Arvid Leander; Niklas Hagewald; [2013]
    Nyckelord :Internal marketing; Swedish bank sector; full-service bank; competitive advantages; tools; elements; strategy; Intern marknadsföring; svenska banksektorn; fullsortimentsbank; konkurrensfördelar; verktyg; faktorer; strategi;

    Sammanfattning : Författarna finner att dagens teori saknar tydliga riktlinjer för hur praktiker i den svenska banksektorn bör använda sig av intern marknadsföring. Bristen av en klar definition av begreppet medför svårigheter att applicera teorin på strategiarbetet och använda de verktyg som finns att tillgå i befintlig forskning. LÄS MER

  5. 10. Budget eller beyond : Fallstudier i hur de fyra storbankerna arbetar

    Kandidat-uppsats, Avd för företagsekonomi

    Författare :Jessica Lökke; Maria Petersson; [2013]
    Nyckelord :Budget; beyond budgeting; bank; ekonomisk styrning;

    Sammanfattning : Budgetens roll i företaget har länge varit ett omdiskuterat ämne och mycket kritik har riktats mot den. Utgångspunkten i vår fallstudie var Handelsbankens arbetssätt som vi har börjat med att studerat närmare. Utifrån detta har vi sedan granskat de tre storbankerna Swedbank, Nordea och SEB. LÄS MER