Sökning: "Organizational Reputation"

Visar resultat 16 - 20 av 79 uppsatser innehållade orden Organizational Reputation.

  1. 16. Vem bär ansvaret? Individen eller organisationen? Offentliga myndigheters kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Herman Hanö Ivarsson; Gustav Rosengren; [2021]
    Nyckelord :offentliga organisationers kommunikation; kriskommunikation; krishantering; strategisk kommunikation; individens ansvar; organisationens ansvar; förtroendekris; image repair theory; Myndigheten för samhällsskydd och beredskap; public sector communication; crisis communication; crisis management; strategic communication; individual responsibility; organizational responsibility; reputational crisis; Swedish Civil Contingencies Agency; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till förståelsen hur organisationer inom den offentliga sektorn använder kommunikation för att reparera och återuppbygga förtroende, och för att förstå vilka typer av strategier de nyttjar för det ändamålet. För att uppnå detta har en kvalitativ analys av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap kommunikation under covid-19-krisen och myndighetens interna kris under slutet av 2020 och inledningen av 2021 genomförts. LÄS MER

  2. 17. Går laget före jaget? Hur den visstidsanställda medarbetaren förstår ambassadörskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filip Svensson; Ebba Björnfalk; [2021]
    Nyckelord :temporary employment; brand ambassador; brand ambassadorship; personal branding; social identity approach; VCI alignment model; hermeneutic; Social Sciences;

    Sammanfattning : The increased competition amongst brands has raised the importance of coworkers to strengthen the organizational reputation. The research seen from an employee perspective on how these coworkers themselves experience brand ambassadorship is although limited. LÄS MER

  3. 18. Kommuners arbete för industriell och urban symbios : Erfarenheter och utformning av ett verktyg

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Sofie Nyman; Alice Engström; [2021]
    Nyckelord :industrial symbiosis; urban symbiosis; tools for industrial and urban symbiosis; municipal sustainability work; environmental strategic work; industriell symbios; urban symbios; verktyg för industriell och urban symbios; kommuners hållbarhetsarbete; miljöstrategiskt arbete;

    Sammanfattning : As the world's population increases, so does the use of resources and thus also the amount of waste. This is an unsustainable resource use trend, with low resource efficiency and high throughput, but can be counteracted with a circular economy. In recent years, an increasing number of initiatives have been taken to strengthen sustainability work. LÄS MER

  4. 19. Connect by Similarities:Together we make a difference : A multi-method case-study exploring theorganizational culture of an MNC.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Oscar Lagrosen; Erik Abrahamsson; [2021]
    Nyckelord :Project business; organizational culture; constructionism; communication; collaboration; sustainability;

    Sammanfattning : Today’s international and connected environment has amplified the frequency of project business as a means to realize large transnational and global investments in world infrastructure. However, to realize an international infrastructure project, large collaboration among the right actors must be formed. LÄS MER

  5. 20. Den tudelade polisen : En diskurspsykologisk intervjustudie om hur polis-influencers upplevs av verksamma respektive blivande poliser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Jessica Helin; Linn Boström; [2021]
    Nyckelord :Police; influencer; social media; public authority; identity; discursive psychology; organizational culture. ;

    Sammanfattning : The new phenomenon of “police influencers” consist of police officers who, under their private names, use their platform to share posts with both police content and humorous messages. The public's perception of the phenomenon is divided, and critical voices say it is inappropriate. LÄS MER