Sökning: "Organizational Reputation"
Visar resultat 16 - 20 av 79 uppsatser innehållade orden Organizational Reputation.
16. Vem bär ansvaret? Individen eller organisationen? Offentliga myndigheters kriskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till förståelsen hur organisationer inom den offentliga sektorn använder kommunikation för att reparera och återuppbygga förtroende, och för att förstå vilka typer av strategier de nyttjar för det ändamålet. För att uppnå detta har en kvalitativ analys av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap kommunikation under covid-19-krisen och myndighetens interna kris under slutet av 2020 och inledningen av 2021 genomförts. LÄS MER
17. Går laget före jaget? Hur den visstidsanställda medarbetaren förstår ambassadörskap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The increased competition amongst brands has raised the importance of coworkers to strengthen the organizational reputation. The research seen from an employee perspective on how these coworkers themselves experience brand ambassadorship is although limited. LÄS MER
18. Kommuners arbete för industriell och urban symbios : Erfarenheter och utformning av ett verktyg
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknikSammanfattning : As the world's population increases, so does the use of resources and thus also the amount of waste. This is an unsustainable resource use trend, with low resource efficiency and high throughput, but can be counteracted with a circular economy. In recent years, an increasing number of initiatives have been taken to strengthen sustainability work. LÄS MER
19. Connect by Similarities:Together we make a difference : A multi-method case-study exploring theorganizational culture of an MNC.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Today’s international and connected environment has amplified the frequency of project business as a means to realize large transnational and global investments in world infrastructure. However, to realize an international infrastructure project, large collaboration among the right actors must be formed. LÄS MER
20. Den tudelade polisen : En diskurspsykologisk intervjustudie om hur polis-influencers upplevs av verksamma respektive blivande poliser
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The new phenomenon of “police influencers” consist of police officers who, under their private names, use their platform to share posts with both police content and humorous messages. The public's perception of the phenomenon is divided, and critical voices say it is inappropriate. LÄS MER