Sökning: "Philanthropic CSR"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden Philanthropic CSR.

  1. 1. Thinking Outside of the Organisational Box; How Private Firms Can Invest in Nature-based Solutions at the Watershed-level to Manage Agricultural Water Risks in California’s San Joaquin Valley

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Ethan Dunnenberger; [2023]
    Nyckelord :water scarcity; agriculture; private sector; risk management; nature-based solutions; watershed restoration; San Joaquin Valley; water security; value; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Nature-based solutions (NBS) can provide a range of benefits to tackle acute sustainability challenges in an enduring and cost-effective manner. Increasing recognition of the value of these solutions has led to their adoption across the globe. LÄS MER

  2. 2. Problematiska Sponsorskap I Allsvenskan : En kvalitativ studie om fotbollsföreningars etiska och ekonomiska ställningstagande vid sponsorskap och dess påverkan på samhället.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Österblom; Noa Ljung; [2023]
    Nyckelord :Ethics; sponsorship; football associations; CSR; legitimacy; economic ethics and institutional change; Etik; sponsorskap; fotbollsförening; CSR; legitimitet; ekonomisk etik och institutionell förändring;

    Sammanfattning : Sponsring är en viktig intäktskälla för idrottsföreningar i Sverige, där mycket gott kan komma från olika sponsorskap men även leda till svåra etiska ställningstaganden för föreningarna. Även om Riksidrottsförbundet (RF) har en tydlig policy gällande att inte uppmuntra till användning av tobak, narkotika, dopning och alkohol finns det fortfarande föreningar som låter sig bli sponsrade av dessa typer av företag, framförallt i övriga världen, men även i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Sander; Carl Lindblad; [2023]
    Nyckelord :CSR; young consumers; social responsibility; strategic communication; sustainable brand communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER

  4. 4. Promotion and Protection of Human Rights in the context of Corporate Social Respnsibility by hotels in Zanzibar. : A Minor Field Study

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Melinda Pihlstål; [2023]
    Nyckelord :Human Rights; Corporate Social Responsibility; Hotel Industry; Tourism; Zanzibar;

    Sammanfattning : This minor field study is an explorative analysis of the promotion/protection of human rights in the context of corporate social responsibility by two hotels in Zanzibar. The aim of the thesis is to analyze the motivations of the CSR practices of two hotels in Zanzibar and if the CSR practices can be used to promote/protect stakeholders human rights. LÄS MER

  5. 5. Social Responsibility Engagement At Times Of Crisis

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Muhammad Abdul Rehman; Aliza Butt; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR Engagement; Market crisis; Impact; Ethical; Philanthropic;

    Sammanfattning : Abstract Date:  31 May 2023 Level: Bachelor theses in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Aliza Butt (020130), Muhammad Abdul Rehman (001115) Title: Social Responsibility Engagement At Times Of  Crisis  Supervisor: Dr Stylianos Papaioannou Keywords: CSR, CSR Engagement, Market crisis, Impact, Ethical, Philanthropic  Research Questions: How are CSR engagements of companies impacted in times of market crisis? Purpose: The purpose of this research study is to conduct an analysis of how CSR engagements within companies are impacted by a market crisis. The main objective will be to ensure there is enough data which will fulfill this purpose of the study. LÄS MER