Sökning: "Pierre Dornonville De La Cour"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Pierre Dornonville De La Cour.

  1. 1. Medium och kommunikation - En studie om Det Okända

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Pierre Dornonville De La Cour; Andreas Åberg; [2010]
    Nyckelord :Det övernaturliga; Det Okända; Reality tv; Receptionsanalys; Ockultism; lärosatser; Cultural Studies; Döden; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem Reality tv-programmet Det Okända har blivit kritiserat för att ha en tvivelaktig etik då de skapar underhållning av andras olycka, vi menar dock att ett program som Det Okända kan fylla en viktig funktion för sin publik. Vi anser att det är märkligt att tron på det ockulta och övernaturliga, ett hopp om liv efter döden, kan få människor att liknas vid enfaldiga individer utan verklighetsförankring, när de i själva verket kanske bara saknar sina bortgångna släktingar eller väljer att vara öppna för möjligheten? Det kan liknas vid en religiös tro där livet efter döden många gånger är en självklarhet; fast där religionen klarar sig relativt lindrigt undan är det värre för de som väljer att tro på ”spöken” och ”andar”. LÄS MER

  2. 2. Lika barn leka bäst - En diskursanalys av recensentens roll i stereotypiserandet av genrer inom musikjournalistik

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Pierre Dornonville De La Cour; Andreas Åberg; [2010]
    Nyckelord :Musikgenrer; Musikgrupper; Diskurs; Diskursanalys; Stereotyper; Metaforer; Recensenter; Social Sciences;

    Sammanfattning : Recensenten spelar en avgörande roll i spridningen av populärkulturellt material. Hon är dock inte fri att uttrycka sig hur hon vill utan måste hålla sig inom musikgenrens diskursiva ramar. Eftersom recensenten måste hålla sig inom diskursen blir hon delaktig i att förstärka samt befästa genretypiska stereotyper. LÄS MER

  3. 3. Varumärke.com – en studie i att kommunicera sin varumärkesidentitet på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Eklund; Pierre Dornonville De La Cour; [2008]
    Nyckelord :Identitet; internet; marknadskommunikation; personlighet; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Dagens samhälle har blivit alltmer komplext vilket lett till att företag måste söka nya tillvägagångssätt för att hävda sig i den alltmer rådande konkurrensen. Företag måste i och med globaliseringens framfart bli mer effektiva i sin marknadsföring och på något vis skapa mervärde hos konsumenten för att urskilja sig gentemot sina konkurrenter. LÄS MER