Sökning: "Preschool teachers program"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Preschool teachers program.

  1. 1. ”Ramarna blev för begränsande” : Förskollärares perspektiv på kreativitet före och efter Läroplanen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Henrik Möller; [2023]
    Nyckelord :Preschool; creativity; preschool teachers; education; curriculum; time efficiency; Förskola; kreativitet; förskollärare; utbildning; läroplan; tidseffektivisering;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att genom ett nu och då perspektiv analysera hur förskollärare utbildade före och efter läroplanen resonerar kring begreppet kreativitet och vilken plats den har i förskolan. För att närma sig detta intervjuade författaren tre förskollärare som fick sin utbildning på 70 och 80-talet, före läroplanen, samt tre förskollärare utbildade mellan 2008–2022, efter läroplanen. LÄS MER

  2. 2. Parents-Mediated, Play-based Interventions to Promote Social Communication among Preschool Children with Autism Spectrum Disorder

    Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Jayawardane Arachchige Shani Milari Thissera; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Individuals with autism spectrum disorder (ASD) often struggle with social communication. This situation further leads to adulthood depression along with other health issues if it is not diagnosed and intervened at an early age. LÄS MER

  3. 3. Skolbiblioteken är inte en ensam enhet : - vad som finns på skolbiblioteket och vem som ska bestämma det

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Elin Rydin; Cassandra Åkesson; [2023]
    Nyckelord :Skolbibliotek; Skolbibliotekarier; Inköp; Biblioteksbestånd; Urval; Medieplan;

    Sammanfattning : The aim of this study is to see how the Swedish school libraries are affected by influence from other parties, such as teachers, principles and guardians. The research is based on surveys that were sent to school librarians who cater to students in the span of preschool to ninth grade in Swedish schools. LÄS MER

  4. 4. Förutsättningar och möjligheter att möta digitaliseringen på förskolan : En empirisk studie om blivande förskollärares uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Iman Azzazi; Sabina Bertlind; [2022]
    Nyckelord :Perception; digitization; competence; preschool; Uppfattning; digitalisering; kompetens; förskola;

    Sammanfattning : This study has a phenomenographic starting point that aims to investigate prospective preschool teachers' perceptions of their conditions and opportunities to meet digitization in the education at preschool. The target group for the study is prospective preschool teachers with previous experience of working in preschool, who are in the last semester of an experience-based preschool teacher program at a university in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Virtualizing Montessori : Experiences of teachers working in  a fully remote Montessori preschool

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Barn

    Författare :Gabrielle Kotkov; [2022]
    Nyckelord :Montessori; virtual school; preschool; online learning; Covid-19;

    Sammanfattning : Virtual preschool seems to contradict the Montessori Method, a hands-on, sensorial-based early childhood curriculum. However, many virtual Montessori schools, borne out of the temporary need for isolation due to the Covid-19 pandemic, seek to continue this new implementation of Montessori education permanently. LÄS MER